Friday, April 14, 2017

KEMANA PERGINYA ATRIKAL HUKUM PEMBELIAN EMAS SECARA BERANSUR-ANSUR

PELABURAN EMAS JANGKA PANJANG LEBIH MENGUNTUNGKAN

Posting pada hari ini cuba mencari kembali hujah-hujah tentang hukum pembelian emas secara ansuran yang hangat dibincangkan sebelum ini. Ia telah menjadi rujukan kebanyakan pelabur emas yang bernaung di bawah Public Gold. Hingga apa sahaja tindakan pelabur luar komuniti mereka yang mengamalkan pelbagai cara pelaburan dianggap sangat berdosa dan menyesatkan serta menyusah.

Namun kemana perginya artikal berkenaan? Kenapa ulasan-ulasan dari artikel beliau dihilangkan untuk bacaan umum. Kenapa dan mengapa tidak dipertahankan hujah beliau yang telah menggangu keharmonian pelaburan emas sedikit masa lalu. So dengan kehilangan artikel berkenaan orang ramai rasa syak bahawa kenyataan beliau ada kepentingan peribadi.




Adakah ia disebabkan keluarnya keputusan fatwa kebangsaan baru-baru ini. Justeru itu mana-mana ahli agama yang ada kepakaran jangan membuat hujahan hukuman sesuatu maslahat ekonomi secara membuta tuli sebelum mendapat pandangan majmuk ulama yang mengawal selia hukum hakam sesuatu perkara mengenai hal ehwal Islam.




No comments: