Sunday, April 1, 2012

USD1702/ oz Target Harga Emas Dunia oleh pendita Pada 2 hingga 6 April 2012

2:46 Pagi (Malaysia Time)
Isnin, 2 April 2012

Pakar-pakar pelaburan menyatakan bahawa harga emas pada minggu ini akan naik dengan jangkaan akan melepasi garis halangan harga tetinggi pada USD1680/oz dan menghampiri harga psikologi USD1700/oz dengan harga terendah USD1635 dan US1650

Mengikut kajian harga emas pada 2 hingga 6 Mac 2012 akan meningkat. Klik sini



walau bagaimanapun semua ini retorik belaka . Jangkaan harga akan merudum kembali pasti berlaku berdasarkan terdapatnya beberapa perkara penting yang dilalui sepanjang minggu ini.

Jika data ekonomi eropah positif, harga emas akan meningkat dan sebaliknya apabila data ekonomi US meningkat dolar akan mengukuh. So sesiapa yang bermain emas fizikal sahaja maka akan menghadapi masalah untuk menjana profit yang menarik sepanjang minggu ini manakala yang bermain forex pasangan matawang Euro/USD akan mendapat laba yang besar.



Berdasarkan kepada aturcara yang tersenarai di atas, perjalanan harga emas akan dapat dilalui adalah berliku.

Isnin - Akan ada peningkatan harga emas dalam laluan ke harga USd1670an jika mengikut pantulan harga emas terakhir minggu lalu. Kemudian di kawasan Zon Eropah akan mengalami pergerakan harga emas yang bermasalah kerana menunggu pengumuman data Eropah dan jika harga akan berlegar pada sekitar usd1680/oz, diikuti dengan data ekonomi USA yang positif akan menekan harga emas semula menurun pada USD1628 - USD1642.

Selasa -Jika Australia meyampaikan data positif, harga akan naik semula dan Asia akan menokok kenaikan harga emas dunia. Eropah akan meneruskan kenaikan harga emas dan akan ditekan semula jika data ekonomu USA positif USD1667

Rabu- pada hari rabu akan berlaku turning point buat z0n Eropah memberi kesegaran harga emas yang akan melonjak melebihi USD1687 jika 3 acara di Eropah positif melebehi kuasa USA.

Khamis dan Jumaat -Sasaran hari Khamis dan Jumaat harga emas dijangka melonjak disebabkan data ekonomi US yang akan dibentangkan pasti negatif....Harga melebihi USD1702 sasaran Pedita Emas.

1 comment:

Anonymous said...

salam. terima kasih byk2 kerana berkongsi info. tak seperti seorang "mahasifu" PG yg selalu makan sorang2.pekena org2 baru.....bilamasa tanya sesuai tak beli masa ni, jawabnya tiap masa sesuai walaupun harga tinggi.