Thursday, April 28, 2011

Pendita Emas Mempelawa Semua Rakan Untuk Menyertai Pelaburan Emas Seperti VGMC, Forex dan +500

Salam buat semua teman Pendita Emas dan pengunjung blog Pendita Emas,

Dalam posting hari ini, Pendita Emas ingin berbicara sedikit tentang pelaburan emas internet. Alhamdulillah, sebelum menyertai program pelaburan emas internet, PE telah membuat kajian tentang operator penganjur dari segala sudut. Lama juga masa diambil iaitu makan masa tiga bulan. Tempoh masa yang sama untuk PE menyertai GCP.

Berdasarkan penyertaan secara kecil-kecilan ke atas syarikat pelaburan emas berbagai maklumat PE telah perolehi:

1. Syarikat pelaburan emas sebenar telah beroperasi bermula pada tahun 2001 dan mereka membuat publish ala-ala koperasi dengan mengunjurkan mendapatkan modal melalui penjualan saham syarikat atas nilai emas yang ditetapkan iaitu ketika ini harga emas yang diikat pada paras USD1.05.

Walau bagaimanapun rupa-rupanya syarikat ini telah dimanipulasi oleh beberapa orang yang tidak bertanggungjawab menubuhkan syarikat scam yang menyerupai perniagaan perniagaan mereka dengan menipu orang ramai. Berikut adalah kenyataan pengurusan yang sebenar.

Penemuan Laman Scam



Para pemegang saham terhormat,

Kami menemukan bahwa situs-situs web "phishing" dan situs web palsu yang menyerupai vgmc.com baru-baru ini muncul dengan tujuan untuk mendapatkan identitas (ID) kepemilikan saham Anda, kata sandi, rincian keterangan pribadi dan meminta Anda melakukan investasi ilegal (scamming). Harap diketahui bahwa www.vgmc2u.com (Tanggal Diciptakan: 01-Mei-2010), www.virgingoldint.com (Tanggal Diciptakan: 26-April-2010) dan www.tambangmas.com (Tanggal Diciptakan 26-April-2010) sama sekali tidak ada hubungan dengan www.vgmc.com (Tanggal Diciptakan: 18-Juli-2001). Para pemegang saham dimohon tidak melakukan login masuk atau menjelajahi situs-situs web tersebut atau situs web apa pun lainnya yang mrip dengan VGMC karena mungkin situs-situs web itu mengandung Trojan atau virus yang juga bisa merusak keamanan perangkat keras Anda. Walau tidak banyak yang bisa dilakukan oleh Virgin Gold kecuali memperingatkan para pemegang saham kami, tim bagian hukum dan Teknik Informasi kami secara terus-menerus memelajari tindakan apa pun yang mungkin bisa kami lakukan untuk melawan para operator situs-situs web seperti itu. Sementara itu, para pemegang saham disarankan untuk menghindari situs web semacam itu dan selalu hanya mengunjungi www.vgmc.com.

Ketiga situs web yang disebutkan di atas hanya mulai berdiri sejak akhir April 2010 (setelah VGMC meluncurkan Saham Preferen Konvertibel di seluruh dunia tanggal 1 Januari 2010) dan menipu sejumlah investor untuk percaya bahwa mereka menawarkan peluang investasi yang mirip seperti Virgin Gold Mining Corporation. Harap diperhatikan bahwa Tanggal Penciptaan ketiga situs web palsu ini dilakukan dalam satu minggu yang sama dan memiliki modus operandi yang sama. Dengan hormat kami ingin juga minta kepada para pemegang saham kami untuk menyebarkan informasi ini kepada para calon pemegang saham lain sehingga mereka tidak menjadi korban pemalsuan semacam ini.

Selain itu, kami juga benar-benar menasihatkan agar para pemegang saham tidak menggunakan kata sandi yang mirip dengan nama mereka, nama pengguna (username), nomor ponsel, alamat email atau rincian keterangan pribadi lain yang mudah ditebak oleh para pelaku penipuan. Harap Anda juga memanfaatkan fungsi pertanyaan untuk keamanan dengan serius dan menghindari menggunakan satu jawaban yang sama untuk 5 pertanyaan. Pastikan agar semua jawaban bersifat unik dan tidak mirip dengan kata sandi Anda. Kata sandi yang mudah untuk Anda artinya juga mudah untuk pelaku penipuan. Kami sudah menemukan beberapa kasus adanya pemegang saham yang berhubungan – di sejumlah situs jejaring sosial, blog dan forum - dengan orang asing yang berpura-pura menjadi teman dengan tujuan mendapatkan akses ke email, rekening bank dan bahkan akun vgmc mereka.

Sebagai pengingat bagi semua pemegang saham kami, kami tidak akan pernah mengirim email untuk meminta kata sandi atau jawaban untuk pertanyaan keamanan Anda. Jika Anda menerima email semacam itu, kami sarankan agar Anda tidak membalasnya dan tidak memedulikannya.

Wakil Presiden Hubungan Investor

Matthew Jacobsen

2. Bagaimana mahu menyertainya
.
contoh share dibeli pada bulan Mac dan April

Untuk menyertai program ini sukar juga. Pelabur baru perlu mendapat seorang upline yang boleh memberi laluan anda untuk mengisi borang online melalui akaun pelabur sedia ada.

Kemudian barulah mengisi borang berikut



Selepas itu tetapkanlah berapa nak joint dan minta matawang dolar AS dari upline anda yang mencukupi. Jika nak gunakan bank kena transfer amount bagi nilai 10,000 saham. Dengan matawang dolar baru anda boleh joint program ini dengan nilai minima saham 1000 unit bernilai USD1050 (RM3570) yang ditransferkan ke akaun pelabur baru setelah tunai diterima dan dengan wang berkenaan barulah anda boleh buat pemindahan dan membeli saham paling minima.

3. Apa syarat lainnya?

Syarikat tidak menetapkan anda mengekal nilai pembelian saham secara berulangan, cukup setakat anda pertahankan saham anda. Mahu tambah atau tidak terpulang kepada pelabur. Kalau nak keluarpun dibenarkan setelah 45 hari dengan wang anda dipulangkan sepenuhnya.

4. Kena cari downline ke dan berapa?

Dalam bab ini, ramai pelabur yang ditemui mereka adalah pelabur senyap dan buat aktiviti pelaburan disediakan atas keupayaan dan kebolehan masing-masing termasuk PE.

Tetapi jika ada teman yang mahu joint sekali, PE alu-alukan, dan kita hanya perlu mencari 2 kaki downline sahaja dan jika anda ada ramai rakan anda kena perturunkan kepada teman-teman downline anda.

Keuntungan jika ada downline


1. anda dapat satu kepala anda dibayar wang tajaan sertamerta 10% dpd USD1050. Dapat USD1050 jika rekrut anda membeli saham 10,000 unit atau 10 lot, jika 1000 unit/ satu lot dapatlah USD105.

2. Jika downline anda lengkap kanan dan kiri anda akan mendapat komisen pasangan

3. Jika kumpulan anda membentuk kumpulan yang besar anda akan mendapat komisen group.


5. Apa faedah yang dapat atas pelaburan saham. Wang pelaburan boleh dibuat 3 aktiviti dalam 1


1. Anda akan dibayar setiap lot saham 1000 unit ke atas 10% dalam bentuk kuantiti emas (dlm unit aun)

2. Wang pelaburan anda menjadi margin untuk membolehkan anda aktif dalam trading emas

3. Anda juga mendapat peluang membuat pembelian emas fizikal dalam unit aun.

6. Bagaimana nak transfer wang?

a. Gunakan akaun bank peribadi dengan syarat anda ada USD500 dolar dan dikenakan bayaran USD30 bagi setiap transaksi dan mengikut harga dolar AS semasa yang ditetapkan bank.

b. Kurang USD500, boleh transfer pada rakan-rakan pelabur dengan nilai RM berbanding dolar AS mengikut perjanjian anda

Penafian : Posting ini hanya satu makluman, jika anda mengatakan program ini scam sila jauhi, jika minat hubungi PE 019-3791864.

3 comments:

Anonymous said...

Pelaburan Emas-Virgin Gold Mining
Berikut adalah sebagian isi kandungan emel yang dihantar oleh Securities Commission Malaysia (SC) mengenai penipuan Virgin Gold Mining ini :

Tuan,
Sila ambil maklum bahawa syarikat Virgin Gold Mining Corporation tidak diiktiraf dan tidak diluluskan di bawah undang-undang sekuriti untuk menjalankan urus niaga pasaran sekuriti, pasaran niaga hadapan, urusniaga kontrak hadapan, termasuk memberi nasihat pelaburan atau/dan perkhidmatan pengurusan dana atau yang berkaitan dengan pasaran sekuriti atau pasaran niaga hadapan di Malaysia.

Pihak tuan adalah dinasihatkan supaya jangan melibatkan diri dalam mana-mana urus niaga syarikat tersebut. Pihak kami juga menggalakkan tuan memberikan kami maklumat lanjut berkaitan syarikat ini.
Para pelabur diingatkan supaya sentiasa mengambil tanggungjawab atas keputusan-keputusan pelaburan sendiri dan memberi pertimbangan yang sewajarnya sebelum melabur. Ini termasuk mengesahkan sama ada syarikat atau individu terbabit dilesenkan oleh pengawal selia yang sewajarnya bagi aktiviti yang dijalankan atau perkhidmatan yang ditawarkan. Di mana aktiviti atau perkhidmatan tersebut membabitkan sekuriti, nasihat pelaburan atau pengurusan dana dalam sekuriti di Malaysia, tuan hendaklah mengesahkan status pelesenan atau kelulusan daripada pihak SC.

Pihak tuan juga boleh melawati laman web kami di www.sc.com.my untuk Senarai Laman Web/Produk Pelaburan/Syarikat Yang Tidak Diiktiraf SC (Virgin Gold Mining Corporation salah satu syarikat di dalam Alert List SC) maklumat lanjut mengenai Pengantara Berlesen kami dan maklumat lain berkaitan kawal selia pihak SC.Sekiranya tuan memerlukan apa-apa penjelasan, sila hubungi Jabatan Hal Ehwal Pelabur & Pengaduan di talian 03-62048999.

Yang benar,
Sekian, terima kasih.
Suhani Selamat
Jabatan Hal Ehwal Pelabur & Pengaduan
Suruhanjaya Sekuriti Malaysia











Jadi untuk mengelakkan lebih ramai lebih banyak lagi mangsa lain yang terlibat dan tertipu oleh skim cepat kaya seperti Virgin Gold Mining itu, di harap pembaca semua dapat memaklumkan kepada seberapa ramai rakan-rakan Facebook anda

komen geng916

memang bernar SC tidak mengiktiraf VGMC nie…geng dah tengok sendiri dalam web mereka…ok lihat link nie http://www.sc.com.my/main.asp?pageid=1032&menuid=272&newsid=&linkid=&type=#v

Unknown said...

mam ner nk join nie..?

Unknown said...

mcm ner nk join nie.. ?