Saturday, February 5, 2011

JORAN DSENTAP, UMPAN DIMAKAN, TAHU SUDAH EMPUNYA ANGKARA

Wajah baru blog Pendita

Salam,

Alhamdulillah, beberapa posting yang panas dari blog Pendita telah berjaya menarik perhatian beberapa orang kuat Public Gold tidak kiralah di mana mereka berada. Fanatik Public Gold yang sentiasa mencari peluang menjatuhkan Pendita. Depa kata Pendita dengki depa. Tapi bila baca surat, boss syarikat pujaan depa kata merujuk kepada maklumbalas pelanggan, ya ka kalau bukan orang-orang kuat dia. Maka Pendita didapati bersalah atas tuduhan membuat onar kerana mempromosikan produk orang lain. Apa kes nie. Tapi sekurang-kurangnya Pendita rasa seronok mengenai hal ini kerana barulah kita kenal siapa mereka. Takkan ada pokok bergoyang jika tiada angin bertiup.

Seronok juga baca pertanyaan orang, bagaimana pakej pelancongan ke Bali (diterima Ogos 2010), yang sorang menjawab dapat air Barli. menarik jawapan tu kerana selain jadi satu joke sebenarnya memperlihatkan mentaliti rakan-rakan Pendita sendiri. Nak kata apa lu fikirlah bersama Nabil.

Siap melenting walaupun yang dipaparkan hanya surat amaran dan makluman perletakan title yang tiada membawa erti langsung di mana jika mahu kekal lu sediakan sale terkumpul selama enam bulan 300K (surat pengesahan MD bulan Okt 2010) sekarang pula bermula 28 Disember 2010 untuk promosi tahun 2011 (sediakan RM500,000.00) peh panjang berjela dengan hujah yang mantap-mantap. Ehhh lagi pendita suka. sekurang-kurang kita tidak mencari dealer hari ini kerana melayan topik panas yang Pendita postingkan.

Lagi seronok dengan fanatik yang serba tahu tentang aktiviti Pendita walaupun tidak 50% nie . Bila jumpa tak ada cerita lain, macam mana bisness kau, ada prospek lain ke, aku dengar boleh tahan. Aku ada bisness baru tau. Aku dah joint. Menarik. Ada yang lain aku baru cuba tapi belum masuk lagi masih dalam tinjauan. Itulah ayat pancing cuba mendapatkan info.

Maka si jujur nie pun berceritalah dengan seronok. Yalah anggap rakan tadi tu memang berminat dengan aktiviti Pendita. Lagi best jumpa teman yang senasib dengan Pendita hingga ke pejabatnya. Ayat manyak cantik nak joint, nak joint, nak joint sampai 6 kali pusing pastu kata plak alamak wang mau pakailah bro. Maka tangguhlah dia tapi yang heran kalau dah pangkat lebih tinggi dari Pendita takkanlah keluar M600 pun pusing memanjang. Taklah terluak stok 2 hingga 3 kilo. Rupa-rupanya ia jadi satu tektik mencungkil rahsia. Apa-apapun terima kasih manyak-manyak yang kena bukan pendita sorang tetapi ada yang di belakang Pendita. Agak-agak berapa orangkah yang tidak hadir makan malam dengan boss hari tu selain Pendita?

Tak sangka umpan yang disediakan telah dimakan dengan lahap. Ku beri kosong, siap tambah segala sos yang ada dalam dunia nie, sos tomato, sos tiram dan sos cili bagi menambah perisa resipi Pendita yang tawar hebeh. Moga pemakannya yang mempelbagaikan versi cerita kerana Pendita telah dikenakan surat amaran atas alasan menjual produk lain atau cerita lain segera insaflah. Mungkin salah satu posting pendita yang lalu mengenai komisen menekan jiwa dealer nie sehingga merudum pulak bisness emas mereka. Itulah yang Pendita katakan provokasi pihak tertentu, Pendita cerita sikit ditokok tambah. Kira penglipurlara yang paling gah dalam dunia nie.

Tapi yang herannya mereka agaknya tak reti baca tag blog pendita, Pendita Emas membantu menyelesaikan kewangan anda. Maka tujuan blog Pendita ditubuhkan mempunyai visi berkenaan. Senang cerita, matlamat Pendita mempromosikan apa sahaja peluang perniagaan di dalam blog yang diwujudkan oleh Pendita. Baik untuk membantu diri Pendita atau rakan-rakan lain untuk menambah income. Tetapi disalah anggap oleh pihak terlibat. Takut terguggat bisness mereka. Hello brother, pelaburan emas nie terbuka luas. tak payah nak sekat-sekat, manusia ada pelbagai citarasa. Biarkanlah mereka memilih emas apa yang mereka mahu. Baik dengan Pendita, SGV, Serambi Emas, GCP atau lainnya yang sedang naik sama untuk berkembang yang penting kita kena educate mereka. Baru namanya melabur dengan ilmu.

Tuduhan lain pulak Pendita terima, Pendita dikatakan pula mewujudkan pelbagai skim pelaburan emas, skim MLM produk lain. Jika betulpun itu hak Pendita, apa guna tubuhkan syarikat kalau sekadar menjadi alat transaksi wang dari wang pelanggan ke company. Bila dikira akhir bulan nothing. Sia-sialah Pendita buka akaun Simpanan Semasa Bank Islam semata-mata kerana wujudnya pelaburan emas yang sistem digunakan tidak menguntungkan.

Terikat dengan company nie belum jumpapun Pendita dengan istilah perkataan dealer sebagai trader. Jika nak, nah lihat dalam fb, pelbagai harga ditawarkan ke atas emas company nie. Yang Pendita jumpa "cikgu nak Joint, pendita lock, pelanggan bayar, pelanggan mengamuk nak barang segera kerana barang lambat terima dari company maka pendita kena dulukan, dah lebih dua tiga minggu baru dapat barang sebagai hak Pendita, itupun kena bawa slip bank ori, ic, surat kebenaran pemilik dan so. Manyak susah woo, rasanya kalau report ke persatuan pengguna masak nie. Tapi kita diamkan.

Company tidak menghiraukan masalah pelanggan lari kerana emas lambat diterima. Setiap masa dan bulan Pendita mengalami kerugian bila pelanggan menarik diri atas pembelian yang telah Pendita lock. Nak bukti rujuk rekod suspend Pendita pada bulan Disember 2010. Berapa Sale Order pelanggan Pendita yang terpaksa Pendita selesaikan. Sib baik ada pelbagai teknik, akhirnya terima kasih kepada downline Pendita yang membeli emas lelongan ke atas Sale Order berkenaan. Pendita boleh bernafas semula. Takkan dah jadi kes nie Pendita mahu tunggu dengan ini company. Apa barang beb Pendita nak mengekalkan perkataan bis emas dengan company nie menguntungkan.(Ini jawapan bagi mereka yang mengatakan Pendita Tamak dan lidah ular bercabang)

Walau bagaimanapun Pendita tetap bersyukur kerana dalam pencarian pelaburan emas yang lain Pendita menemui produk SGV, Serambi Emas dan GCP dan lain-lain company. Alhamdulillah kerana blog ini nuteral, produk dan sistem pemasaran mereka Pendita promosikan. Salah ke tuan/puan mempromosikan produk emas lain dalam blog sendiri. Blog inipun percuma.

Untuk penutup posting nie, sebenarnya Pendita tabik spring buat GCP, walaupun komisen anda beri RM1/gram, tetapi anda mempunyai harga dealer dan harga customer dan ada harga emas pasaran semasa domestik yang boleh kita gunakan. barulah kita hidup bahagia dengan usaha keras kita. Tak payahlah cerita persen (%) menjadi keutamaan.

Lihat sahaja sale seunit barang GCP semalam 5/2/2011 semasa Pendita berada di Batu Pahat, runner Pendita di Johor Bahru telefon ada pelanggan mahu membeli emas 50 gram. Pendita tetapkan harga dan harga milik Pendita. Alhamdulillah runner berkenaan dapat untung atas angin tanpa modal sesenpun mendapat RM200.00(RM4.00 X 50 gram). Itu gaji untuk runner. Macam mana gaji semalam untuk Pendita bagi barang berkenaan? RM400.00( ni kiraannya RM8.00 x 50 gram). Apa jadi dengan wang modal? Jangan habiskan, kita pusing semula untuk lock harga emas baru pada hari Isnin.

Tanggungjawab Pendita untuk berkongsi pengalaman telah selesai. Pilihan bijak di pihak tuan/puan

2 comments:

Mohd Saifuddin Bin Mohamad said...

Pendita
Syabas saya ucapkan semoga anda dan rakan-rakan anda dapat mempromosikan GCP dengan lebih luas lagi. Hidupkan dan majukan syarikat orang islam. Cuba tarik rakan-rakan anda yang berfikiran natural dalan PG untuk bersama anda. Saya pun akan belajar dengan anda dalam perniagaan emas ni dan kalau sudi harap anda dapat tunjuk ajar saya. emailkan saya
saifu019@yahoo.com.my tentang ilmu emas untuk saya palajari Selamat berjaya

Asma Amaaniina said...

Assalamu 'alaikum wrt..tuan.

Kawan suka perenggan ni..

Yang Pendita jumpa "cikgu nak Joint, pendita lock, pelanggan bayar, pelanggan mengamuk nak barang segera kerana barang lambat terima dari company maka pendita kena dulukan, dah lebih dua tiga minggu baru dapat barang sebagai hak Pendita, itupun kena bawa slip bank ori, ic, surat kebenaran pemilik dan so. Manyak susah woo, rasanya kalau report ke persatuan pengguna masak nie. Tapi kita diamkan.

Company tidak menghiraukan masalah pelanggan lari kerana emas lambat diterima. Setiap masa Pendita mengalami kerugian bila pelanggan menarik diri. Nak bukti rujuk rekod suspend Pendita pada bulan Disember 2010. Berapa so pelanggan Pendita yang terpaksa Pendita selesaikan. Takkan dah jadi kes nie Pendita mahu tunggu dengan ini company. Apa barang beb Pendita nak mengekalkan perkataan bis emas dengan company nie menguntungkan.(Ini jawapan bagi mereka yang mengatakan Pendita Tamak dan lidah ular bercabang)

Semoga ditabahkan hati... terima kasih atas perkongsian maklumat tuan..