Salam,
Sejarah telah terungkap. Kenangan manis buat Pendita Emas pada tanggal 2/2/2011 kerana mendapat surat amaran dan pembuangan nama Pendita dari dalam senarai Master Dealer di laman web rasmi Public Gold.
Sejarah telah terungkap. Kenangan manis buat Pendita Emas pada tanggal 2/2/2011 kerana mendapat surat amaran dan pembuangan nama Pendita dari dalam senarai Master Dealer di laman web rasmi Public Gold.
Pendita telah menerima emel surat amaran berkenaan bertarikh 31.1.2011 dari pihak Public Gold atas alasan Pendita mempromosikan bersama produk emas lain bersama produk Public Gold yang dilaporkan hasil maklum balas pelanggan. Alasan yang sungguh menarik bila dibaca. Persoalannya siapa mendajalkan siapa dan siapa mempunyai sikap PHD?
Bersama ini juga disertakan cebisan gambar bukti yang mengaitkan kesalahan yang telah Pendita lakukan.Pendita akui memang mempromosikan produk emas milik syarikat lain.
Posting penuh yang menjadi isu pengeluaran surat reminder ialah :
KENAPA PILIH PRODUK GCP
PRODUK EMAS PILIHAN PENDITA PADA TAHUN 2011 IALAH:
1.
Tentu anda tertanya-tanya mengapa sebagai dealer, Pendita membuat pilihan utama kepada produk GCP?
Produk masih baru dan anda ada potensi mendapat keuntungan darinya?
Berdasarkan modul kitaran hayat, Pendita merasakan bahawa produk GCP masih berada pada peringkat pengenalan. Buktinya ramai yang masih tidak tahu tentang kewujudan produk GCP, keistimewaan GCP, dan sistem perniagaan yang GCP kendalikan.
Contohnya Pendita sendiri kurang mendapat pendedahan perniagaan GCP sebelum ini dan rasanya Pendita baru menjadi dealer GCP untuk yang ke AD1243.
Ini bermakna sesiapa yang merebut peluang yang terhidang akan mendapat keuntungan maksima pada tahun 2011 -2012 apabila GCP memasuki zon pertumbuhan bis emasnya.
Untuk memantapkan dan meningkatkan pertumbuhan produk GCP, Pendita menyarankan:
1. Adakan usaha promosi produk menggunakan VVIP yang ada kekuatan politik.
2.Gunakan media massa umum untuk membuat hebahan tentang produk GCP.
3. Buat temuramah di TV utama tempatan.
4. Buka wakalah/boot/kedai GCP diseluruh daerah.
5. Pelbagaikan insentif kepada dealer sedia ada.
6. Stok emas sentiasa cukup untuk melayan permintaan yang mendadak.
Modal RM1000.00 seumur hidup.
Alhamdulillah, terima kasih kepada pihak GCP yang memberi ruang kepada Pendita Emas untuk menjadi dealer tuan bernombor AD1243. Anda memberi peluang kepada Pendita untuk meluaskan perniagaan emas pendita.
APA PENDITA DAPAT?
1, belian emas pada harga dealer kurang 8% dpd harga pasaran.
2. Tempahan emas dengan pendahuluan 10%, 20% akan diiringi dengan 70% tunai yang terhasil daripada pajakan emas yang diberi kepada Pendita.
3. Belian mengikut konsep 30-70 memang sangat menguntungkan.
4. Tidak perlu ke pejabat GCP untuk mengambil emas kerana GCP menyediakan runner bertemu dengan kita dan kita bebas daripada membayar kos pengangkutan.
5. Barang dapat dalam tempoh 5 hari bekerja. Ini bermakna runner GCP ada barang baru berjumpa kita. So kita dapat barang cash n carry.
6. Perkhidmatan buy back yang disediakan menguntungkan kita. Tunai akan diberi oleh GCP untuk membantu kita mengeluarkan emas dari arrahnu. Wang 30% anda akan dikembalikan semula.
KEUNTUNGAN TEKNIK 30-70 MENGUNTUNGKAN PENDITA.
1. Mengikut konsep 30-70, Pendita sediakan 30% wang sendiri dan pihak GCP menyediakan modal dalam bentuk ketulan emas yang ditempah oleh Pendita. Than runner GCP bawa emas, Pendita bawa 30% tunai bertemu di tempat dijanjikan.
Belum bayar lagi GCP serah emas yang Pendita tempah. Pendita pajak untuk dapatkan tunai 70%. Selesai pajak Pendita serah wang tunai mengikut resit dan Pendita memiliki emas fizikal milik Pendita dalam arrahnu. Jika bernasib baik ada lebihan wang pajakan dan anda sebenarnya hanya menokok 28% sahaja.
Tugas membebaskan emas dalam arrahnu dah tanggungjawab Pendita.
Langkah bebaskan hutang:
1. Bayar sedikit-sedikit mengikut bulan, naik harga dapatkan extra tunai melalui teknik overlap surat pajakan. atau
2. Bayar sekali gus menggunakan dana pelbagai sumber atau
3. Cari pelanggan untuk membeli emas yang baru terpajak melalui telefon, pertemuan 4 mata dengan cust dengan contoh barang sekali atau
4. Harga naik jual semula emas terpajak secara buy back kepada GCP.
Penafian : Jangan mencuba teknik ini jika anda tiada keyakinan diri dan tidak suka berhutang.
PRODUKNYA PELBAGAI DAN DEALER MENDAPAT HARGA BELIAN SERENDAH 8% DARI HARGA PASARAN SEMASA.
JONGKONG EMAS 999.9 /GOLD BAR/WAFER
|
|
| |||
|
|
BARANG KEMAS 999
Rantai tangan 10g, 20g, 30g, 50g dan 100g.
|
|
| |||
|
|
| |||
|
|
WANG SYILING
GREAT BRITAIN 1911
GOLD SOVEREIGN
DINAR EMAS 999 GCP
DINAR GCP 999.9
- Membuat perniagaan emas sepenuh masa, sampingan dengan mendapat keuntungan lebih besar.
- Menjadi stok statik yang mempunyai nilai tinggi jika disimpan melebihi minima 3 tahun mengikut harga pasaran semasa.
- Bayaran zakat membantu keperluan masyarakat Islam amnya.
- Mudah dijual beli
- Boleh digunakan sebagai sumber wang naik haji dan paling mengejutkan hasil peninggalan emas di bumi Malaysia, ketika berada di tanah suci, nilai emas sentiasa bertambah-tambah dan berbaloi-baloi.
PENGENALAN
Goldcrest Pavilion Sdn Bhd (GCP)adalah sebuah syarikat berdaftar milik bumiputra sepenuhnya. ditubuhkan secara rasmi dan diperbadankan di bawah akta syarikat 1965 pada 26 Mac 2009.
GCP menyediakan perkhidmatan menjual dan membeli barang kemas, jongkong emas, membeli emas terpakai, dinar, syiling emas dan sebagainya.
PRODUK UTAMA
Bagi menggalakkan masyarakat menyimpan emas tulin, GCP telah mengeluarkan Rantai Tangan emas 999 sebagai produk utama.
Selain itu GCP telah mengeluarkan dinar sendiri iaitu DINAR GCP yang berketulinan 999.9 mengikut piawaian matawang dinar yang digunakan pada zaman Rasulullah S.A.W.
GCP juga merupakan pengedar sah jongkong emas PAMP SUISSE keluaran PAMP S.A Switzerland.
VISI
Simpanan emas menjamin masa depan
MISI
Meningkatkan Ekonomi Bumiputra Melalui Simpanan Emas
MATLAMAT
Mendidik masyarakat tentang pentingnya simpanan emas untuk kelangsungan hidup sewaktu kegawatan ekonomi dan politik.
Melahirkan masyarakat yang celik ilmu tentang emas yang kalis inflasi.
Memberi peluang kepada Bumiputra untuk meningkatkan ekonomi melalui simpanan emas dan perniagaan emas .
SYARAT DAN KEISTIMEWAAN PENGEDAR SAH GCP
1)Satu salinan kad pengenalan
2)Dua keping gambar ukuran passport
3)Salinan bil elektrik/air/telefon kediaman terkini.
4)Yuran Keahlian/Pendaftaran: RM1000.00 Seumur Hidup.
(Merangkumi perkhidmatan GCP kepada pengedar untuk seumur hidup serta alatan penimbang,teropong,batu tester dan asid untuk menguji ketulinan emas)
ATAU
Rm600 seumur hidup (Tiada alatan hanya bayaran utk perkhidmatan dan penghantaran seumur hidup)
FAEDAH MENJADI PENGEDAR (CONTOH HARGA PADA JUN 2010)
1)Membeli emas dengan harga rendah.
Pengedar sah GCP mempunyai keistimewaan untuk membeli emas dgn harga Pengedar (DP)
Contoh :
HARGA RANTAI TANGAN 999
Harga Pengedar (DP) : RM132.00/g
Harga Pelanggan (CP): RM142.56/g ( tambah 8% daripada harga Pengedar)
HARGA DINAR GCP 999.9
Harga Pengedar (DP) : RM600.00
Harga Pelanggan (CP): RM625.00 ( tambah RM25.00 daripada harga Pengedar)
HARGA JONGKONG EMAS PAMP SUISSE 100g
Harga Pengedar (DP) : RM12,480
Harga Pelanggan (CP): RM13,478 ( tambah 5% daripada harga Pengedar)
2)Modal disediakan dalam bentuk stok emas.
GCP menyediakan modal perniagaan dalam bentuk stok emas kepada para pengedar di mana pengedar hanya perlu membuat tempahan dan GCP akan menghantar emas terus kepada pelanggan yang telah ditetapkan oleh pengedar tanpa sebarang kos penghantaran.
3)Modal tunai disediakan untuk membeli semula produk yang telah dijual.
GCP menjanjikan pembelian semula Gold bar pamp suisse dan Rantai Tangan emas 999 GCP yang telah dijual kepada pelanggan dengan susut nilai sebanyak 15% daripada harga jualan (Harga pelanggan CP) semasa. Manakala pembelian semula daripada pengedar pula dikenakan sebanyak 5% hingga 6% daripada harga pengedar (DP) semasa.
Contoh:-
Belian semula daripada pelanggan(CP): RM142.56 – 15% = RM121.17
Belian Semula daripada Pengedar(DP): RM132.00 – 5% = RM125.40
Pengedar hanya perlu memaklumkan kepada GCP jumlah berat emas yang hendak dijual oleh pelanggan seterusnya pihak GCP akan menghantar wang tunai kepada pengedar.
4)Modal tunai untuk membeli emas terpakai.
Pengedar digalakkan membeli emas terpakai mengikut harga yang disyorkan oleh GCP. Modal untuk membeli emas terpakai diberi oleh pihak GCP. Pengedar hanya perlu memaklumkan kepada GCP jumlah berat emas yang hendak dijual oleh pelanggan seterusnya pihak GCP akan menghantar wang tunai kepada pengedar.
5)Perkhidmatan penghantaran (percuma).
GCP menyediakan perkhidmatan penghantaran kepada pengedar. Cara serahan dengan tangan atau melalui Pos Laju. Kehilangan barangan sewaktu penghantaran adalah tanggungan sepenuhnya oleh pihak GCP.
6)Perkhidmatan selepas jualan.
GCP menyediakan perkidmatan selepas jualan dengan kos yang minimum seperti:
1)Mencuci emas (percuma)
2)Mencelup emas (kos minima)
3)Menilai harga emas terpakai (percuma)
4)Teknik membuat keuntungan dengan emas menggunakan arrahnu (percuma)
7)Kursus Usahawan Emas (percuma).
Pada setiap hari sabtu, GCP mengadakan kursus kepada Para pengedar GCP bertempat di pejabat GCP bermula jam 10.30 pagi hingga jam 12.30 t.hari.
Modul Kursus;
1)Teknik pemasaran
2)Membeli emas terpakai
8)Insentif Pengedar (dealer get dealer).
Pengedar yang memperkenalkan pengedar baru akan mendapat insentif seperti berikut:-
1)Komisyen RM100 bagi setiap pengedar baru yang diperkenalkan.
2)Komisyen rm1.00 se gram bagi setiap pembelian oleh pengedar baru yang diperkenalkan (untuk rantai tangan emas 999 dan gold bar 999.9 sahaja)
Contoh insentif dealer get dealer:
Abu memperkenalkan syahir sebagai pengedar maka Abu mendapat komisyen rm100.00
Contoh insentif pembelian:
Syahir membeli 500g rantai tangan 999. Abu mendapat komisyen rm500.
Jika Syahir pula memperkenalkan Hasyim sebagai pengedar, hanya Syahir sahaja mendapat komisyen, Abu tidak dapat sebarang komisyen.
Abu hanya mendapat komisyen secara berterusan bagi setiap pembelian yang dibuat oleh Syahir sahaja.
Insentif bulanan:
Jika dalam tempoh 1 bulan, pengedar berjaya memperkenalkan 10 orang atau lebih pengedar baru, pihak GCP akan memberikan Bonus RM100 bagi setiap pengedar baru yang diperkenalkan.
Contoh: 10 orang x rm100 = RM1000.00
PENUTUP
Emas adalah pelindung nilai yg terbaik. Lindungi diri anda dan generasi pewaris anda dari kesusutan nilai matawang dan kenaikan kadar inflasi yg akan menyebabkan wang simpanan anda menyusut nilai. Berubahlah kepada simpanan emas. Kerana Rasulullah telah bersabda; akan tiba suatu zaman, tiada yg lebih berharga kecuali emas dan perak.
Diharapkan usaha GCP untuk merealisasikan visi,misi dan matlamatnya akan tercapai.
Disediakan oleh:
Shamsul Anuar Bin Md Ali,
Pengarah Urusan,
Goldcrest Pavilion Sdn Bhd
http://www.gcp.com.my/
Admin@gcp.com.my
_____________________________________________
UNTUK MENGIRA HARGA DEALER PADA 3/1/2011 BUATLAH KIRAAN MINUS (-8%) DARI HARGA JUAL SEMASA BARANGAN KAMI BERMULA PADA JAM 10.00 PAGI HINGGA JAM 4.00 PETANG SETIAP HARI.
Berikut adalah Kod Etika Master Dealer yang telah Pendita ingkari:
THE PUBLIC GOLD RULES OF CONDUCT
The Public Gold Rules of Conduct define the rights, duties, and responsibilities of a Public Gold Dealer. Its objective is,
a. To ensure a level playing field for Dealers through ethical and responsible business conduct.
b. To protect and build a conducive environment for a long-term and profitable Public Gold business.
c. To promote unity and harmony among Dealers.
d. To preserve the benefits of the Public Gold Sales and Marketing Plan equitably for all Dealers.
The strength and success of the Public Gold business is a collective effort, founded in the enduring partnership of commitment and trust that exists between and among, the Company and Dealers.
Every dealer must comply with the company’s code of practice to establish a good business reputation. Public Gold has the right to terminate its dealer qualifications for those who offences the rules.
Dealers Code of Ethics to Company
1. Dealerships may be granted to individuals and partners where the partners are husband and wife.
2. A partnership consisting of husband and wife shall upon acceptance by Public Gold be considered as one dealership.
3. In the case of a partnership, the dealership will only be authorized in the name of spouse, which may be used for trading purposes.
4. An authorized dealer must assure that he/she:
a. adheres to the principle of good faith to conduct Public Gold business.
b. at all times comply with all laws, regulations and codes of practice applying to the operation of their dealerships and must not engage in any activity which may bring disrepute to themselves or to Public Gold.
c. must not take any tricky way in promoting Public Gold products that will effect Public Gold and all the other dealers.
d. must not be malicious criticism or slander Public Gold, its products, company officers and employees, and company’s reputation.
e. must sell only Public Gold products.
f. must sell Public Gold products according to the suggested retail price by company from time to time.
g. must never use Public Gold product name, data, printed information, advertising materials, corporate meetings and other assets of Public Gold to compete with the company engaged in the business.
h. must not in any way misrepresent the price, quality, performance or availability of Public Gold products, and not make any claims for products other than those set out on product labels or in Public Gold in respect of any costs or damages arising from such misrepresentation.
i. must make every effort to make customers satisfy with Public Gold, its products, and services from dealers.
j. must not manufacture Public Gold products or similar to Public Gold products.
k. must not cancel order after an order has been made through Internet booking or telephone booking.
l. must not use (including duplication, transmission, distribution, transfer, and translation etc.) the brand name and logo of PUBLIC GOLD as it is protected by copyright laws, trademark laws, and other intellectual property laws. The PUBLIC GOLD trademark, brand name or company insignia are not available for use without PUBLIC GOLD’s expressed written permission in advance.
Dealers Code of Ethics to Customers
1. Illegal business practices
Dealers should not use misleading, deceptive or unfair sales practices to sell.
2. Identification
Before dealers presenting the products, they shall be automatically proving their identity to prospective customers.
3. Explanation and demonstration
Explanation and demonstration of products should be accurate and complete, particularly in relation to prices, payment terms, return rights, as well as delivery and so on.
4. Fairness
Dealers should not abuse the trust of customers; dealers should respect the consumers especially those who lack of understanding, business or language knowledge.
5. Payment
Dealers are not allowed to conduct any illegal deposit taking or illegal fund raising activities by using Public Gold name.
Dealers Code of Ethics to Dealers
1. Dealers must comply with Company Guidelines
Dealers that registered under company distribution system must comply with ethical guidelines or Business Code of Practice.
2. Introduce new dealer/ customer
Master Dealers must not use misleading, fraudulent or unfair tactics to introduce new Normal Dealer. At the same time, dealers can not deprive a customer of another dealer.
3. Train and motivate
Master Dealers shall train and motivate his/her personally sponsored dealers.
4. Business information
All information about career opportunities, related rights and duties of dealers that provided by dealers to prospective dealers should be accurate and complete. Dealers should not show unproven events that will create a false impression or make any commitment cannot be achieved to the prospective dealers. Dealers should not use false facts or fraudulent sales opportunities presented to prospective dealers.
5. Respect and esteem
Dealers are not allowed to condemn other Public Gold dealers.
CONSEQUENCES OF NON-COMPLIANCE
We wish to caution that Dealers found in violation of Public Gold Rules of Conduct will face corrective actions which may include, but are not limited to, business suspension, and even termination of Dealership.
We seek your cooperation to report any such incidences via e-mail to enquiry@publicgold.com.my, and to provide the Company with the evidence of such misconduct.
To save your family, buy gold.
To help our nation, keep gold.
To follow your religion, use gold.
Last Updated: 15th March 2010
Ulasan / rumusan:
Terpulang kepada pihak berkenaan yang mengeluarkan surat amaran ini tanpa melakukan prosedur rasmi membuat penyiasatan, rujukan dan pertemuan dengan Pendita untuk merungkai masalah ini.
Terima kasih juga diucapkan kepada pengurusan Public Gold yang menghukum saya tanpa penyiasatan yang lengkap dan mengikut prosedur. Bravo buat mereka semua. Pendita tidak rugi sesenpun keluar dari Public gold kerana Pendita sudah membuat persiapan yang rapi. Lagipun Pendita membangun dalam Public Gold atas kebolehan diri sendiri. Malah ke seluruh negara dengan perbelanjaan sendiri semata-mata mahu mencelikkan ilmu emas dikalangan pelanggan.
Orang kata rezeki secupak tidak akan jadi segantang jika kita meratapi sesuatu yang sudah tidak pasti menjadi milik kita. Apa lagi angkat kakilah jawabnya. Yang penting gagal yang ini, yang lain kita buat dengan bersungguh-sungguh. Insyallah rezeki bukan di tangan Public Gold sebaliknya di tangan Tuhan. Pendita suka melihat mengenai kemajuan perkembangan jongkong emas dalam bulan Mei tahun 2011. Kita sama-sama saksikan kerana bayangannya sudah kelihatan dari sekarang.
Akhirnya, Sayonara Pendita Emas ucapkan kepada Public Gold , kita tiada keserasian untuk kembang bersama. Biarkan Pendita dengan tugasan lain yang lebih menguntungkan lagi. Nantikan kebangkitan semula Pendita.
Kepada lain-lain Dealer, Priority Dealer dan Master Dealer Public Gold selamat maju jaya.
Posting ini adalah posting terakhir Pendita membicarakan tentang pelaburan emas khas untuk Public Gold.
THE PUBLIC GOLD RULES OF CONDUCT
The Public Gold Rules of Conduct define the rights, duties, and responsibilities of a Public Gold Dealer. Its objective is,
a. To ensure a level playing field for Dealers through ethical and responsible business conduct.
b. To protect and build a conducive environment for a long-term and profitable Public Gold business.
c. To promote unity and harmony among Dealers.
d. To preserve the benefits of the Public Gold Sales and Marketing Plan equitably for all Dealers.
The strength and success of the Public Gold business is a collective effort, founded in the enduring partnership of commitment and trust that exists between and among, the Company and Dealers.
Every dealer must comply with the company’s code of practice to establish a good business reputation. Public Gold has the right to terminate its dealer qualifications for those who offences the rules.
Dealers Code of Ethics to Company
1. Dealerships may be granted to individuals and partners where the partners are husband and wife.
2. A partnership consisting of husband and wife shall upon acceptance by Public Gold be considered as one dealership.
3. In the case of a partnership, the dealership will only be authorized in the name of spouse, which may be used for trading purposes.
4. An authorized dealer must assure that he/she:
a. adheres to the principle of good faith to conduct Public Gold business.
b. at all times comply with all laws, regulations and codes of practice applying to the operation of their dealerships and must not engage in any activity which may bring disrepute to themselves or to Public Gold.
c. must not take any tricky way in promoting Public Gold products that will effect Public Gold and all the other dealers.
d. must not be malicious criticism or slander Public Gold, its products, company officers and employees, and company’s reputation.
e. must sell only Public Gold products.
f. must sell Public Gold products according to the suggested retail price by company from time to time.
g. must never use Public Gold product name, data, printed information, advertising materials, corporate meetings and other assets of Public Gold to compete with the company engaged in the business.
h. must not in any way misrepresent the price, quality, performance or availability of Public Gold products, and not make any claims for products other than those set out on product labels or in Public Gold in respect of any costs or damages arising from such misrepresentation.
i. must make every effort to make customers satisfy with Public Gold, its products, and services from dealers.
j. must not manufacture Public Gold products or similar to Public Gold products.
k. must not cancel order after an order has been made through Internet booking or telephone booking.
l. must not use (including duplication, transmission, distribution, transfer, and translation etc.) the brand name and logo of PUBLIC GOLD as it is protected by copyright laws, trademark laws, and other intellectual property laws. The PUBLIC GOLD trademark, brand name or company insignia are not available for use without PUBLIC GOLD’s expressed written permission in advance.
Dealers Code of Ethics to Customers
1. Illegal business practices
Dealers should not use misleading, deceptive or unfair sales practices to sell.
2. Identification
Before dealers presenting the products, they shall be automatically proving their identity to prospective customers.
3. Explanation and demonstration
Explanation and demonstration of products should be accurate and complete, particularly in relation to prices, payment terms, return rights, as well as delivery and so on.
4. Fairness
Dealers should not abuse the trust of customers; dealers should respect the consumers especially those who lack of understanding, business or language knowledge.
5. Payment
Dealers are not allowed to conduct any illegal deposit taking or illegal fund raising activities by using Public Gold name.
Dealers Code of Ethics to Dealers
1. Dealers must comply with Company Guidelines
Dealers that registered under company distribution system must comply with ethical guidelines or Business Code of Practice.
2. Introduce new dealer/ customer
Master Dealers must not use misleading, fraudulent or unfair tactics to introduce new Normal Dealer. At the same time, dealers can not deprive a customer of another dealer.
3. Train and motivate
Master Dealers shall train and motivate his/her personally sponsored dealers.
4. Business information
All information about career opportunities, related rights and duties of dealers that provided by dealers to prospective dealers should be accurate and complete. Dealers should not show unproven events that will create a false impression or make any commitment cannot be achieved to the prospective dealers. Dealers should not use false facts or fraudulent sales opportunities presented to prospective dealers.
5. Respect and esteem
Dealers are not allowed to condemn other Public Gold dealers.
CONSEQUENCES OF NON-COMPLIANCE
We wish to caution that Dealers found in violation of Public Gold Rules of Conduct will face corrective actions which may include, but are not limited to, business suspension, and even termination of Dealership.
We seek your cooperation to report any such incidences via e-mail to enquiry@publicgold.com.my, and to provide the Company with the evidence of such misconduct.
To save your family, buy gold.
To help our nation, keep gold.
To follow your religion, use gold.
Last Updated: 15th March 2010
Ulasan / rumusan:
Terpulang kepada pihak berkenaan yang mengeluarkan surat amaran ini tanpa melakukan prosedur rasmi membuat penyiasatan, rujukan dan pertemuan dengan Pendita untuk merungkai masalah ini.
Terima kasih juga diucapkan kepada pengurusan Public Gold yang menghukum saya tanpa penyiasatan yang lengkap dan mengikut prosedur. Bravo buat mereka semua. Pendita tidak rugi sesenpun keluar dari Public gold kerana Pendita sudah membuat persiapan yang rapi. Lagipun Pendita membangun dalam Public Gold atas kebolehan diri sendiri. Malah ke seluruh negara dengan perbelanjaan sendiri semata-mata mahu mencelikkan ilmu emas dikalangan pelanggan.
Orang kata rezeki secupak tidak akan jadi segantang jika kita meratapi sesuatu yang sudah tidak pasti menjadi milik kita. Apa lagi angkat kakilah jawabnya. Yang penting gagal yang ini, yang lain kita buat dengan bersungguh-sungguh. Insyallah rezeki bukan di tangan Public Gold sebaliknya di tangan Tuhan. Pendita suka melihat mengenai kemajuan perkembangan jongkong emas dalam bulan Mei tahun 2011. Kita sama-sama saksikan kerana bayangannya sudah kelihatan dari sekarang.
Akhirnya, Sayonara Pendita Emas ucapkan kepada Public Gold , kita tiada keserasian untuk kembang bersama. Biarkan Pendita dengan tugasan lain yang lebih menguntungkan lagi. Nantikan kebangkitan semula Pendita.
Kepada lain-lain Dealer, Priority Dealer dan Master Dealer Public Gold selamat maju jaya.
Posting ini adalah posting terakhir Pendita membicarakan tentang pelaburan emas khas untuk Public Gold.
Penafian : Posting ini hanya untuk makluman kedudukan semasa Pendita dalam Public gold kepada rangkaian Pendita Emas sahaja. Jika ada kerugian dan kerosakan lain itu adalah tindakan provokasi dari pihak lain.
No comments:
Post a Comment