Monday, February 7, 2011

HARI MENYERONOKKAN DALAM KEKALUTAN

Salam,

Alhamdulillah walaupun kurang sihat dapat juga Pendita menunaikan pelbagai tanggungjawab rasmi dan sampingan pada hari ini. Terima kasih Ya Allah kerana mempermudahkan tugasan hambamu pada hari ini.

Kekalutan pertama: sms dari nombor 012-296 3256 "Aku dah lock, baru je ..20g=RM3027, 100g =RM14,996.00. Banyak tu, siapa nie ya? nama plak tak bagi. Diamkan seketika esok baru nak sapa. Ada rezeki, line downline pendita company PG guidelah dia jika berminat.

Di sekolah pula, seorang guru wanita baru Sesi Petang telah mengejar Pendita di kaki lima sambil memanggil nama Pendita, Pendita memperlahankan langkah:

Guru Wanita: Cikgu free sekarang? Boleh tanya sikit?

Pendita : Boleh, apa salahnya Ain.

Guru Wanita : Nak tanya pasal pelaburan emas yang cikgu cerita tentang Public Gold, kawan saya berminat sangat.

Pendita : Hai tak tahu ke, apa yang berlaku dengan Pendita sekarang. Baik beritahu kawan Ain, suruh dia baca blog Pendita. Dah puas hati nanti beritahu saya apa keputusan dia ya.

Guru Wanita : Baiklah cikgu kalau macam tu, nanti saya sampaikan.

Kekalutan kedua: Baru sampai umah hantar anak jam 1:50 petang, dapat call lagi tentang menggandakan wang melalui skim cap ayam,

Rakan Pendita : bro datang UTM, aku ada RM10,000.00 cam mana hah nak main emas yang kau kendalikan dapat untung bulan-bulan. Yang penting tiap bulan aku dapat income dari wang pelaburan aku.

Pendita: wow bahaya tu bro, tu namanya skim cap ayam, mau kena ngap dengan Bank Negara Malaysia buat lagu tu. Rasanya kau salah nombor nie, nah aku bagi nombor baru aku, 999.

Rakan Pendita: Bertuah kau man. Kah kah kah kau kenakan aku

Pendita: Alah jangan buat mende tu, baik kau jadi runner aku ajer. Ginilah aku ada stok, kau jualkan aje stok emas aku, RM4.00 aku bagi segram.

Kawan Pendita : Jap aku kira. Wow besar upah nie. Boleh apa salahnya.

Pendita: Ok esok aku ada di UTM, jumpa aku di bilik kuliah aku di tempat biasa.

Cerita kekalutan ketiga Pendita ialah mengenai Mesyuarat Majlis Akademik di sekolah jam 2.00 petang. Datang lewat sikit kerana hantar anak pulang dulu. Dalam hati berbisik "habis projek aku ari nie untuk menghantar emas dan mengutip wang jualan emas yang tergendala selama seminggu sempena Cuti Raya Cina".

Call semua cust tentang penudaan penghantaran emas dan kutipan wang jualan pada hari Khamis. Masing-masing sudah mengelabah bukan kerana emas tak sampai tetapi tidak tahu mana nak letak wang tunai berpuluh-puluh ribu yang sudah disediakan untuk Pendita kutip. Kata mereka lebih baik simpan emas 30 ketul 20 gram dalam poket dari menyimpan wang RM90,000.00. Wow downline Pendita sudah ada ilmu emas.

Alhamdulillah, jam 4.30 petang, Mesyuarat tamat. Bergegas Pendita dengan kereta turbo kecil dari Pasir Gudang naik ke Air Hitam dan SMK Dato Seth, Yong Peng. Alhamdulillah dalam masa sejam setengah dapat selesaikan masalah mereka, mereka dapat emas, Pendita bawa wang emas.

Bertolak dari Yong peng jam 7.00 malam, cust pulak nak jumpa di Lobi TS Hotel pada malam nie. Waktu ditetapkan jam 9.00 malam. Alhamdulillah, dua slot pertemuan dapat diadakan. Semua customer yang menemui Pendita berpuashati dan sedia untuk add menjadi networking Pendita.

The best salah seorang dari cust Pendita adalah pembekal emas dari Kuala Lumpur. Alhamdulillah satu ikatan bisness baru dimeterai pada malam ini. Dapat kredit lagi. Kau cari customer, aku sedia stok . Peh tak sangka pula dalam pergolakan perniagaan emas Pendita terkini rupanya menghadirkan prospek emas yang baru. Itulah namanya rezeki Tuhan nak bagi.

Lagi satu yang menarik, salah seorang customer menguruskan pinjaman easy RHB (logo emoticon senyum).Ini satu peluang untuk menyambar stok emas yang baru dengan harga yang rendah masa sekarang. Pinjaman lulus dalam tempoh 15 minit. Kerja sendiripun lepas, apa lagi kalau ada slip gaji. Wowww, maksima RM50,000.00. Kepada semua rangkaian Pendita call Pendita tau untuk info ini, rasanya diseluruh negara ada kemudahan ini. Difahamkan ramai dealer unstopable banyak menggunakan perkhidmatan bank ini.

Balik ke rumah, tup-tup seorang customer dikatakan sambil membaca blog Pendita menelefon Pendita dari Penang. Beliau seorang pegawai Ar-Rahnu Agrobank Nibong Tebal yang Pendita panggil sebagai abang Mat, sangat tertarik dengan posting Pendita dan mahu joint bis Pendita. Menarik perbincangan antara kami, dari soal pajakan emas di Penang dan Johor, posting pendita mengenai ramalan pasaran jongkong emas hingga Mei jika harga kekal rendah, kaedah menilai emas pajakan, dan maklumat emas produk lain yang mula masuk dalam pajakan Agrobank.

Semua kejadian pada hari ini telah membuktikan bahawa bisness emas rupa-rupanya boleh dilakukan di mana-mana, diterima semua peringkat, terdapat pelbagai produk emas, pelbagai kemudahan kredit membeli stok emas dan yang paling penting ramai kawan Pendita yang mempunyai latar belakang emas.


1 comment:

Fareed Shaqueer said...

Tahniah Pendita..semangat baru,jiwa baru,insyaAllah jiwa usahawan sebagaimana yang Rasulullah unjurkan menjadi sebati dlm diri kita..

P/S:tgh survey2 ni,mcm nk join pendita, sekalipun tidak ada basic knowledge emas