Tuesday, September 14, 2010

KATA-KATA HIKMAH PELABUR EMAS PUBLIC GOLD LAWAN AGEN MLM

PELABUR EMAS



1. Aku merasa bahagia dan ceria bila memandang emas nie, terutama kecantikan, kekilatannya, ermmm baik aku simpan sebagai cenderamata. Malaslah aku cari pelanggan baru, tak jualpun tak rugi. Kelebihannya menjadi cenderamatapun emas aku tetap naik harga.

2. Dapat berniaga di mana-mana atau dalam apa jua situasi.

Dalam Kamar Tidur tengah zzzzzzz

Pelanggan : Hello encik selamat pagi, boleh lockkan emas 20 gram 5 ketul sekarang.

Pendita Emas : Ok boss (sambil lihat jam ermm baru jam 3.00 pagi) Tak tido lagi kew bang.

pelanggan : Tak boleh tidolah bang fikirkan rempit emas yang penditaemas cadangkan.

Pendita Emas : ok. confirm ke nie, berapa harga yang anda lihat dalam laman web public gold.

pelanggan : RM2860 bang (aku pun wat menda sama sms taip public gold ke 32828 dan dalam 5 saat aku dapat harga semasa dari public gold)

Pendita Emas: ok bang saya lockkan sekarang sambil tangan menaip i lock 20gram x 5 pc x RM2860 under i (nama pelanggan) send ke Katrina. Selesai tugas aku.

pelanggan: dah lock bang.

Pendita Emas: dah boss esok bank in dalam akaun saya(sambil tarik selimut semula) esok boleh amik barang sebab saya ada stok.

pelanggan : ok bang.

Pendita Emas : Alhamdulillah dalam tidurpun rezeki masuk

Tengah bersembang dengan downline di kedai makan sebelah Koperasi Permodalan Melayu Johor

Pelanggan 1 : Assalamualaikum betul kew nie en Yatiman

pendita emas : ya, betul bang (sambil makan mee goreng) apa perlu saya bantu.

Pelanggan: Ya bang, abang ke pemilik pendita emas?

Pendita Emas: betul bang, so apa yang boleh saya bantu.

Pelanggan : saya tertarik dengan blog abang, dah dua minggu saya tak senang duduk dan tidur memikirkan pelaburan emas yang tuan sampaikan.

pendita emas: Ya ka, ermmm alhamdulillah tuan baca blog saya pun saya bersyukur dan ucapkan terima kasih.

Pelanggan : Tuan di mana sekarang?

Pendita Emas: Saya berada di sebelah KPMJ nie bersama kawan-kawan pelaburan emas pendita emas.

Pelanggan: Cantik tu, boleh saya jumpa tuan?

Pendita Emas: Boleh jika tiada keberatan lagipun saya cuti sekolah nie. tak ada apa-apa nak buat pagi nie kecuali nak buat pajakan.

Pelanggan: Ok saya datang jumpa tuan di sana. Bagi saya 15 minit

Setelah 15 minit

Pelanggan : Hello tuan di mana?

Pendita Emas : Saya di sini sambil melambaikan tangan.

Pelanggan: Lama saya nak jumpa tuan pasal pelaburan emas.

Pendita Emas : dari mana dapat blog pendita emas?

Pelanggan : Secara tak sengaja, saya baca menyebabkan maklumat yang tuan sampaikan saya tak dapat tidur malam selama 2 minggu.

Pendita Emas : ooo..tuan dan baca pun alhamdulillah.

Dari sini kami berbincang apa yang saya lakukan dalam pelaburan emas sehingga pelanggan ini menjadi ejen serta merta.


3. Bila terdesak, bernilai juga emas nie aku boleh jual dan pajakkan dengan harga yang tinggi.

4. Tak sangka pulak, bila aku pajak aku dapat wang, wang aku habiskan untuk beli rumah kedai untuk kegunaan masa pencen aku nanti, tak sangka emas aku masih tetap ada bersama-sama aku.

5. Tak sia-sia sejak aku berniaga emas aku mendapat pelbagai ilmu emas :

  • Mengenal kualiti emas 24k, 22k, 20k, 18k
  • Mengenal harga pasaran emas semasa mengikut kualiti emas
  • Mahir membuat pajakan emas
  • Mahir memanipulasikan barangan emas
6. Ehhh sejak jadi ejen rupa-rupanya aku mendapat gaji dari Public Gold 1.5% dan dapat menambah kuantiti emas melalui easy payment plan.

7. Pekerjaan paling sombong yang pernah aku buat, orang nak jumpa aku, aku boleh sound jangan tanya berapa emas yang aku ada tapi berapa henget yang kau ada. Kira setiap hari emas sentiasa ada dalam poket 4 ketul 20 gram x RM2800=RM11,200.00.

So aku boleh blah begitu sahaja kalau pelanggan aku setakat nak tau cam mana nak kira untung dari pembelian emas tapi poket kosong walaupun dia kata gajinya RM5000.00 dan kalau jumpa mengeteh dia bayar untuk diri dia. Ada logik ker gaji RM5000.00 lagu tu.

8. Hari-hari kira untung.

Peniaga MLM

http://suryaonlinestore.com/images/penapis-air-dew-hpa-245x300.jpg
1. Siapa aku nak jumpa untuk jual menda nie ya. Ermm leceh betul. Lagipun bukan ramai yang tau menda nie.

2. Tiap bulan mesti kena jual untuk mengekalkan pv kalau tak tak bergaji aku.

3. Siang malam terpaksa aku mencari pelanggan supaya stok aku terjual. Mahu kena maki aku nanti kalau tersilap langkah.

4. Nak laku satu sebulan pun susah apa lagi nak kupajak ader kew kedai pajak gadai terima barang aku nie.

5. Sentiasa memikirkan masalah yang diundang. Hai taktik nie tak kena, taktik tu pun hancus. Penat juga nak pasarkan barang nie.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjSoGny0B3F2BKlVywFUX5_gEfPYlYQab-Iyi7hESX1Z-ry2TwFTGI5x0-cv5FI1oVz6LzUzqpP6qtBufolHMWeI96poSn9D4ZuR5boHk4hcWKW_Rw28jOfpB2qr5ijvJCAqq_ka4GZLbQ/s1600/GOLOK.png

No comments: