Wednesday, September 22, 2010

PERMULAAN HARGA EMAS KHAMIS 23/9/2010 JAM 1.00 PAGI

POSTING 6:27 PAGI

SALAM,

PADA PAGI INI SELEPAS POSTING DITULIS JAM 2:15 PAGI NAMPAKNYA HARGA EMAS MEMILIH UNTUK BERADA DALAM KEADAAN MALAR DI DALAM ZON TAMBATAN HARGA YANG DIBUAT DENGAN KEADAAN HARGA YANG DISEDIAKAN AMAT KONSISTAN IAITU PURATA DI ANTARA RM2916 HINGGA RM2920 BAGI EMAS 20 GRAM MANAKALA BAGI SATU DINAR PURATA HARGA SEPANJANG PAGI ANTARA RM602 HINGGA 603.00.

SO APA YANG SAYA PERKATAKAN KITA AKAN RUGI JIKA KITA TIDAK MEMBELI KETIKA HARGA BERADA DALAM KEADAAN KONSISTEN.


POSTING 2:15 PAGI

Pergerakan harga masih malar dan perubahannya adalah kecil. So harga tutup kaunter tempat aku sebab nak tido ialah harga tetap tak melepasi garisan atas dan masih dalam zon harga emas masih tinggi dan mantop.

So berlegar-legar dalam zon harga tambatan yang saya buat. Tak nak beli sekarang tunggu harga jam 12.00 hari Sabtu deal dengan saya 0193791864.

Tapi jika menangguhkan pembelian kita juga yang rugi. Baik-baik dapat 7 ketul 20 gram lock harga sekarang dapat pulak 5 ketul ajer bila lock harga minggu depan selepas Isnin. Kita tak kata rugi sebenarnya cuma lambatlah nak dapat pulangan yang melibatkan 20-30% sehari, seminggu, sebulan dan setahun



-----------------------------------------------------------------------
POSTING JAM 1:00 PAGI
Salam kepada semua pengunjung,


pada jam 1:02 pagi ini saya cuba membawa tuan/puan kepada satu dimensi harga emas yang baru bermula jam 1.00 malam waktu Malaysia.

Dalam carta di atas, saya membuat dua garisan yang melintangi graf garisan membentuk zon pergerakan harga emas sekitar antara harga USD 1281 hingga USD 1293.

Tujuannya untuk membuat analisa yang paling tepat menggunakan carta kitco berbanding dengan carta forex, terlampau banyak simbol yang kena kita ketahui dengan mahir.

Berdasarkan pengalaman saya

  • jika harga dalam zon harga yang saya tetapkan bermakna harga adalah stabil kedudukan dengan melibatkan perubahan julat harga paling minima.
  • Jika harga keluar ke atas dari garisan melintang bermakna harga emas pada hari khamis berpotensi akan ditutup pada harga tinggi di akhir dagangan.
  • Jika harga keluar ke garisan bawah maka harga berpotensi lebih rendah. Kalau boleh semakin menjauh ke dasar. Tujuannya untuk pembelian emas untuk stok baru pada harga paling rendah.

No comments: