Wednesday, June 13, 2012

Bagaimana mahu menentukan paras harga emas semasa sebelum waktu sebenar?

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA

Salam buat semua mantee Pendita Emas diseluruh negara,

Alhamdulillah sebelum program sukantara bermula, sempat juga menaip dalam blog kebangaan Pendita Emas ini dengan menggunakan Samsung Galaxy Tab.

So, dalam posting ini PE hanya mahu mewar-warkan berkenaan bagaimana mahu menjejak paras harga emas sebelum harga emas sebenar berlaku.

Di bawah ini PE sertakan salah satu teknik galuran harga emas di atas graf harga yang akan berlaku pada jam 8.00 malam yang digalurkan pada jam 7:33 malam, tanggal 13 Jun 2012. Kira galuran harga ini masih panas membara.


PENETAPAN HARGA EMAS HARIAN (CONTOH PADA 13 JUN 2012 HANYA USD1625 SAHAJA)


Bagaimana pula harga emas yang Pendita Emas Spot hanya setakat USD1625 pada malam tadi. Ini dia logikanya sasarah harga emas malam berkenaan.


Harapan harga swing bakal berlaku. Kaedah ini digunakan untuk menentusahkan pantulan harga emas akan berlaku atau tidak. Jika swing, pantulan harga akan membuat lonjakan mendadak. Maka kita akan war-warkan untuk teteman membuat komen masing-masing.Jika malar memang tidak akan PE publishkan.


Kemudian buatlah homework sikit mencari data terkini berkenaan aktiviti ekonomi semasa. Jika mahir menggunakan data yang Pendita sertakan insyallah anda akan menjadi trader terbaik dan langsung dapat mengelakkan kerugian yang besar hatta yang paling minima.

Kemudian kita kongsikan sama-sama apa yang telah kita perolehi dalam masa semasa


Harga sasaran meningkat mengikut anak panah yang PE sediakan seawal graf harga swing diharapkan.

Paparkan harga sasaran yang bakal dicapai seperti mana harga diharapkan. Dalam penetapan harga emas jika jangan terlalu gelojoh untuk meminta nilai lonjakan harga emas yang diharapkan. 

Berdikit-dikit kita sasarkan. Jika dah lepas USD1625, barulah kita buat target harga baru. Dalam kes  minggu ini sasaran harga tertinggi Pendita yang dilakarkan sejak 9 Jun 2012 sebagai berikut:


Harga harapan hampir memenuhi impian kita.


Akhirnya harga emas mencapai titik noktah pada USD1624.700 daripada USD1625.


DIMANA PE SELALU POSTINGKAN?

HADIRI KELAS INTENSIF ANALISIS TEKNIKAL DAN FUNDAMENTAL PELABURAN EMAS SIRI 3 KELOLAAN PENDITA EMAS DAN GCP MENGIKUT TARIKH SEPANJANG BULAN JULAI MENGIKUT TARIKH-TARIKH BERIKUT:



LOKASI/TEMPAT :

PASIR GUDANG (TS HOTEL TAMAN SCIENTEX, PASIR GUDANG)
JOHOR BAHRU (HOTEL SERI MALAYSIA, JOHOR BAHRU)
PARIT RAJA ( AKAN DIMAKLUMKAN)
BATU PAHAT (AKAN DIMAKLUMKAN)
SEGAMAT (AKAN DIMAKLUMKAN)

MASA : 8.00 MALAM HINGGA 12.00 MALAM

No comments: