Saturday, June 9, 2012

Jom Follow Harga Emas Langkah Kanan Pendita Emas Menyusuri Harga Lebih USD1600 Sepanjang Minggu 11 hingga 15 Jun 2012

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA

Salam buat mantee Pendita Emas,


Ramalan Harga Emas Sepanjang 11 hingga 15 Jun 2012.

Hari ini tanggal 10 Jun 2012 jam 1:44pm, PE mahu mewar-warkan berkenaan pergerakan harga emas sepanjang minggu ini pada 11 hingga 15 Jun 2012 dengan meletakkan harga emas sasaran bakal melepasi USD1686.00/ aun.(Harga Pilihan Pendita Emas sahaja, baca boleh follow jangan)

Harga Terendah : USD1608
Harga Pertengahan : USD1632
Harga Tertinggi : USD1668
Harga Extra: USD1686
Harga Extra Bonus : USD1708

Mengapa harga berkenaan diletakkan oleh Pendita Emas?

Pertamanya keadaan ini dicadangkan disebabkan, kita telah berada dalam bulan Jun 2012 iaitu perjalanan tahun 2012 telah menuju kepenghujung setengah tahun pertama. Ini menyaksikan satu pergerakan ekonomi perlu diselaraskan kepada keadaan lebih dinamik.

Dasar dan Polisi kewangan yang terbaik oleh negara utama/peneraju dalam zon-zon ekonomi perlu dilakukan dengan meninggalkan masalah hutang berdaulat negara Eropah yang sedang mengikat kemajuan ekonomi global.

Satu pelonggaran ke atas pengetatan dasar ekonomi mikro dan makro perlu dilaksanakan untuk memastikan iklim ekonomi yang lebih dinamik mampu berkembang dengan pesat. Ini membolehkan IPP berkembang positif dan mengelakkan keadaan deflasi yang berterusan.

Kedua: Harga emas yang telah meletus pada harga tertinggi USD1924 pada September 2012 kini telah melalui perjalanan penuh berliku selama 10 bulan. Ini bermakna bulan Jun merupakan bulan take off untuk harga emas menuju puncak. Bermakna pertengahan bulan Jun 2012 bakal mengubah patern harga emas secara menyeluruh.

Ketiga: Unjuran data-data ekonomi negara-negara pemain ekonomi utama dunia kecuali US disepanjang bulan Mei 2012 menunjukkan impak yang positif. Ini memberi sentimen ekonomi yang baik seterusnya memberi kesan kepada kenaikan harga emas dunia.

Keempat: Peperangan nilai matawang EURO berbanding USD bakal memberi impak yang baru kepada pergerakan harga emas. Mengapa PE berkata begitu antara Kesatuan Eropah dan US, pertentangan ini akan mengubah dasar atau polisi moniteri masing-masing dalam penggunaan QE3. Di Eropah, amalan sistem politik mereka dipengaruhi oleh dasar pengetatan atau pelonggaran monateri. Siapa menyokong pelonggaran moniteri bakal mencapai kemenangan. Baik buruk ekonomi kedua-dua bahagian ekonomi akan memberi kemenangan kepada negara-negara lain di dunia. PE menantikan lambakan matawang US atau Euro masa kini.

Senangkata, lambakan kedua-dua mata wang bakal menyaksikan perubahan situasi ekonomi global.

No comments: