Friday, May 24, 2013

DROP HARGA EMAS PADA JUMAAT 24 MEI 2013

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA JIKA TAKUT DENGAN RISIKO, JANGAN BICARA SOAL PELABURAN

Salam,

Hari ini ini merupakan Cuti Umum berpilih sempena Hari Wesak kepada mana-mana company swasta. Bagi kakitangan kerajaan selamat bercuti sempena Hari Wesak dan Cuti Pertengahan Tahun Persekolahan 2013. Tentu banyak aktiviti dirancang oleh rakan-rakan bersama keluarga.

Kita biarkan isu sempena aktiviti hari cuti. Kita lebih fokus kepada meningkatkan ekonomi diri kita. Ya ekonomi diri kita kerana dengan berkembangnya kemajuan negara kita perku memandang ke depan secara positif. Emas menjadi mediaum pilihan Pendita Emas dan rakan-rakan yang lain. Tahniah.

Berbalik dengan pergerakan harga emas sempena hari terakhir dagangan emas dunia pada hari ini, Pendita Emas menyarankan kita tunggu dan lihat sahaja pergerakan harga emas pada hari ini. Berdasarkan kepada penilitian Pendita Emas, harga emas bakal drop pada hari ini Jumaat tanggal 24 Mei 2013.

Analisis teknikal yang telah dibuat tanda-tanda penurunan harga emas dapat digambarkan sebagai berikut:

1. Paras harga USD1400/ aun gagal dijejaki selama 2 hari selepas melakukan kenaikan mengejut pada 22 Mei 2013.


2. Analisis teknikal bagi tempoh pergerakan harga emas pilihan pendita emas untuk tempoh 30 minit, 1 jam sedang membentuk candlestik bearish mendominasi harga emas sehingga akhir 24 Mei 2013.





3. Kita melihat lebih dekat lagi pergerakan harga emas dalam tempoh 4 jam, patern candlestick  telah berubah dan membuat reveasal dari bullish kepada bearish. Ini bermakna kita memerlukan 4 batang candlestick 4 jam lagi untuk menutup trading gold pada hari ini.


4. Berdasarkan rakaman harga emas untuk 3 hari, kita mendapati harga emas sekarang memilih untuk menyelam.





No comments: