Monday, May 13, 2013

MAMPUKAN HARGA EMAS DROP MALAM INI 13 MEI 2013 KE USD13XX

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA JIKA TAKUT DENGAN RISIKO, JANGAN BICARA SOAL PELABURAN

Salam,

Minggu ini sangat meletihkan. Kepala pusing melihatkan keadaan di sana sini hal perhimpunan yang tidak mendatangkan apa-apa kelebihan terhadap pelaburan emas.

Pihak berkuasa pula hanya mencabar pihak-pihak yang terlibat tetapi tidak bertindak untuk menutup segala bantahan yang dibangkitkan.

Apa-apapun itu tugas mereka. Tugas Pendita Emas pula mencelikkan mata pengkiut PE berkenaan dengan trading gold. Nampaknya seteru PE yang mengatakan PE sebagai pak nujum dilihat kaum juak mereka sudah mula membuka kelas-kelas asas teknikal trading emas. Baguslah semoga rakan-rakan mereka celik dengan emas.

Oklah bagaimana dengan harga emas pada hari ini 13 Mei 2013. Kita dapati harga emas pada waktu pagi di kawasan Asia menyaksikan harga berada pada USD1428(harga sinki Pendita Emas.

Harga emas sepanjang 13 Mei 2013 sehingga jam 8.00 malam

Walau bagaimana ada tarikan harga emas untuk melonjak apabila sesi dagangan memasuki zon Eropah. Walau bagaimanapun kekuatan jualan dan belian menunjukkan pergerakana aktif ini disebabkan oleh faktor fundamental semasa harga emas sebagai berikut:


1. Harga memilih menurun ke harga support = harga lantai Pendita Emas USD1418. 

Comex gold prices fell by as much as 1.4% earlier in the session to hit a daily low of USD1,424.95 a troy ounce. On Friday, gold futures fell to USD1,418.65 a troy ounce, the weakest level since April 24.

2. Harga berada di bawah tekanan atas tindakan spekulator menanti keputusan Fed berkenaan program QEnya.

3. Nilai dolar mengukuh menyebabkan ramai pelabur memegang matawang dolar untukm endapatkan keuntungan atas angin yang lebih.

Apa yang penting harga emas mengikut plan harg sasaran Pendita Emas yang dilakarkan pada 11 Mei 2013


Faktor teknikal harga emas disasarkan pada USD13xx.00 tidak minggu ini, minggu depan


No comments: