Saturday, June 15, 2013

Bagaimana Mahu Bersara Dengan Bergaya Dalam Tempoh 15 Tahun Lagi?

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA JIKA TAKUT DENGAN RISIKO, JANGAN BICARA SOAL PELABURAN

Salam buat semua mantee Pendita Emas,

Mari kita bersara dengan penuh bergaya selain mendapat:

i. Pencen bersara
ii. Bayaran Graduiti selepas berkhidmat

Mari kita menambah income secara profesional dan legal dengan harapan apa yang kita kerjakan pada masa kini seolah-olah akan hidup 1000 tahun dan dalam masa sama anggap pekerjaan kita sebagai satu ibadah dengan mengingat bahawa kematian itu adalah nyata dan seolah-olah kita ingat kematian kita akan berlaku pada bila-bila masa. Tidak usah mencemarkan diri meraung-raung apabila kita tidak menerima apa yang kita hajati  di dunia ini.

So saranan Pendita Emas pilihan pelaburan terbaik ialah:

i. Pelaburan perak fizikal kerana harga masih berada pada paras terendah ketika ini. Lima tahun dari sekarang harga perak sedang diusahakan untuk berada pada paras USD200.00 disebabkan oleh:

a. Permintaan sektor industri ke atas perak yang telah menunjukkan impaknya dengan melonjakkan kenaikan harga logam perak.


On top of this, China, for example, grows its solar energy manufacturing by 100 percent per year. This means that by 2013 the world will need 130 million ounces of silver just for one year of global solar demand. 

b. Laporan-laporan semasa berkenaan ramalan harga perak, ramai pakar memilih harga perak berada pada sekitar USD200/aun.

c. Penawaran logam perak sebenarnya tidak terbatas disebabkan keperluannya untuk kegunaan industri, ini telah menunjukkan bermula abad ke-20 sehingga sekarang inventori logam perak menyusust sebanyak 92%. Jangkaan simpanan perak US jika seluruh dunia menggunakan separuh simpanan perak US akan menyusat hanya untuk 8 tahun sahaja. Jika seluruh dunia menggunakan logam perak, bekalan perak yang sudah berada dalam muka bumi akan kehabisan dalam tempoh 30 tahun.

d. Nilai perak mengikut hukum penawaran dan permintaan. Ini menunjukkan satu perkembangan sangat baik dalam soal urusan naik turun harga. Ia dipengaruhi oleh komoditi tanpa ada manipulasi dari pihak spekulator.

"

Silver Prices Defy the “Law of Supply and Demand”"

No comments: