Saturday, May 19, 2012

Mengapa harga bakal naik USD1662 dan menguncup area USD1488 menjadi sasaran Pendita minggu ini (21 hingga 25 Mei 2012)

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA
BACA BOLEH, FOLLOW JANGAN. INI SASARAN HARGA EMAS UNTUK KEGUNAAN PENDITA SAHAJA!

Salam buat semua mantee Pendita Emas,

Sasaran harga emas Pendita bakal melepasi USD1660 dan menurun pada USD1488 dikekalkan. Mengapa?

Pendita Emas meramalkan melalui pancaindera ke 6
Harga Emas Pendita berdasarkan pelbagai gabungan sumber berita analisis teknikal dan analisis fundamental semasa. Hasil dari rumusan, Pendita membuat rumus akan penetapan harga yang akan berlaku terus apa yang Pendita rasa tanpa merujuk harga-harga yang diramal oleh pakar-pakar pelaburan dunia.

Kajian dilakukan setiap masa melalui tool-tool trading
Apa tool yang Pendita gunakan adalah rahsia Pendita. Apa yang PE dapat itulah yang PE kongsikan bersama.

Menggunakan kepelbagai platform trading
Untuk mendapatkan harga ramalan yang paling tepat buat sementara ini PE menggunakan 20 platform trading terdiri daripada platform trading gold, forex, komoditi, dan saham utama dunia.

Momentum lajakan harga emas masih tersimpan.
Momentum harga emas akan melepasi USD1603 dengan kesinambungan kenaikan harga emas dengan syarat USD1628, USD1635, USD1650 dilepasi terlebih dahulu.

USD1603 sedia menanti:


a. Harga emas telah mencapai kemuncaknya pada USD1597. Kenaikannya dikira sebagai agak lewat dari masa sasaran Pendita Emas iaitu pada jam 10:23 malam. Justeru itu tiada aktiviti ekonomi yang dapat memandu kenaikan harga emas seterusnya.


b. Bukti tiada aktiviti ekonomi  Selepas jam 10.30 malam pada hari Jumaat, adalah sebagai berikut yang membawa ular tedung sekadar memanaskan badan sahaja.


c. Harga support Pendita Emas pada USD1587 tidak dapat ditembusi walaupun terdapat usaha menembusinya sebanyak dua kali. Ini menjelaskan bahawa momentum harga masih ada untuk melonjak semula.
Sasaran harga emas yang awal 



kedudukan di akhir hari trading


EURO meningkat berbanding USD



Memahami acara mingguan ekonomi global dengan tepat 
Mengikut senarai aktiviti, terdapat terlalu banyak data ekonomi akan mempengaruhi perjalanan harga emas semasa dunia. Senarai aktiviti perlu disesuaikan dengan kesan dan akibat terhadap harga emas. Bagaimana membacanya datanglah berkursus dengan Pendita Emas.

Data USA


Data tumpuan dunia


Rumus persidangan negara G-8 yang positif:



Sabtu, 19 Mei 2012 - Ketua-ketua negara G-8, pada dasarnya menunjukkan tanda-tanda bersetuju bahawa plan pemulihan segera yang baru  dalam kawasan perdagangan Eropah perlu disegerakan kerana jika tidak dibendung akan merebak seterusnya merencatkan ekonomi global.

“We agree on the importance of a strong and cohesive euro zone for global stability and recovery,” the G-8 leaders said in a statement issued by the White House. “We commit to take all necessary steps to strengthen and reinvigorate our economies and combat financial stresses, recognizing that the right measures are not the same for each of us.”
http://www.marketwatch.com/story/g-8-meeting-begins-at-camp-david-2012-05-19

No comments: