Wednesday, May 9, 2012

ANALISIS PERGERAKAN HARGA EMAS OLEH PENDITA DARI 8 HINGGA 10 MEI 2012

PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA

Salam buat semua mantee Pendita Emas,

Alhamdulillah pada pagi ini kita telah diberi kesihatan seterusnya dilapangkan data dan pemikiran untuk kita berkongsi bersama input tentang pergerakan harga emas selama 3 hari.

Buat permulaan PE hanya memaparkan graf harga emas pada 8 hingga 10 Mei 2012. Jika lihat pada patern yang dipaparkan kita dapat melihat pergerakan harga emas semasa dunia dalam minggu ini. Menarik sungguh jika kita dapat mengikuti perkembangan harga emas semasa.

Dipendekkan cerita jika kita lihat secara makro perkembangan harga semasa untuk tiga hari masih menunjukkan pergerakan harga emas menurun



Walaubagaimanpun jika dilihat secara mikro, pergerakan harga dapat dipisah-pisahkan kepada S, D dan U. S mewakili 'side away', D mewakili  'downtrend dan U mewakili' Uptrend'.

Ini jelas menunjukkan dalam keadaan posisi yang dinyatakan sebenarnya kita boleh menggarap keuntungan setiap masa. Ini bermakna harga emasmeningkat atau menurun kita sentiasa berada pada posisi keberuntungan. Apa yang penting ilmu pelaburan diiringi dengan kekuatan ekonomi masing-masing.

Inilah yang selalu diperkatakan oleh pakar-pakar pelaburan, segala profit terletak dihujung jari kita sendiri buat sendiri dapat.




No comments: