Thursday, October 21, 2010

CERITA MENARIK PAGI NIE, JUST UNTUK SANTAI SEMENTARA HARGA JATUH MERUDUM NIE

Salam,

Hari nie student Tingkatan 4 aku menghadapi peperiksaan akhir tahun setara. Apa yang menarik, dalam duduk-duduk saya sempat membelek-belek mesej lama.

So, saya cuba menjawab sms yang dihantar oleh somebody beberapa hari yang lepas yang dapat ku balas pada hari ini:

SMS yang saya terima setelah posting saya mengenai kejatuhan harga hangat di blog.

Klien A: Salam tuan adakah harga emas akan jatuh pada minggu ini. Boleh beritau saya bila masa yang sesuai untuk saya lock dan harganya.

Jawapan sms yang saya buat hari nie sekitar 8:30 hingga 8.40 pagi.

Pendita Emas: Tuan ................... sudah lihat harga pada ari nie. Kalau nak lock harga rendah esok aje Sabtu. Tak perlu panik. (8.30 pagi)

Klien A :( dengan nada marah ) Nie apa nie, nak lock ari nie ikut harga hari nie, nak lock harga esok ikut harga esok.(8.32 pagi)

Klien A: Siapa nie? dari Public Gold Head Quarters ka?(8.35 pagi)
Klien A : Esok tentu harga naik. (8.36 pagi)

Pendita Emas: Pendita Emas, Pemilik penditaemas999.blogspot.com

Pendita Emas: ikut demolah.

Klien A: maaf tuan, tak perasan nombor tadi. Kena save nie haraf maaf

Pendita Emas : No problem.

Apa yang nak pendita emas highlight ialah moral dan persepsi masyarakat kepada individu berkenaan. Jangan jatuhkan hukuman cuma kita buat penilain untuk diri sendiri termasuk pendita emas.

No comments: