Friday, October 22, 2010

EMAS PUBLIC GOLD MENGGUGAT EMAS JENAMA LAIN(23/10/2010)

Salam,

Go Public Go, itulah tag yang Pendita Gunakan sebagai testinomi Pendita Emas dikeluarkan dalam akhbar Harian Metro pada 21 Oktober 2010 yang menghimpunkan nama-nama Master Dealer terkini.

Pendita Emas bukan mahu menarik perhatian mengenai akhbar berkenaan tetapi mengenai produk emas keluaran Public Gold menggugat Emas Jenama Utama dalam Malaysia yang dimonopoli sebuah bank. Kes menarik adalah seperti berikut:

Kes 1 Dalam Sebuah Bank Di Batu Pahat

Sedang mengajar, tetiba dapat satu panggilan dari agent baru berpusat di Batu Pahat. Agent baru dibawah group Pendita Emas membuat laporan mengenai gangguan yang dibuat oleh pegawai-pegawai bank termasuk pengurus besarnya membuat promosi tentang produk emas mereka.

Beliau mengatakan, kejadian berlaku selepas pegawai bank nampak agent pendita emas membawa sejumlah wang yang besar. So Semasa serahan wang untuk proses bank in pegawai tersebut ternampak Logo Public Gold pada Sale Order yang dibawa.

Maka mulalah agent baru ini, di usha oleh bos bank berkenaan supaya membeli produk mereka dengan harga terkini RM136.50/gram

So saya menasihatkan agent baru tadi lupakan gangguan dari mereka dengan alasan-alasan yang diberi berdasarkan pengalaman Pendita Emas memiliki produk emas milik bank berkenaan. Tak perlulah pendita jelaskan di sini.

Kes Kedua: Bank Sama Cawangan Perling Sebelah Pejabat Public Gold

Kes sama promosi produk emas kepada agent bawah pendita emas. Harga RM136.50/gram.


No comments: