Sunday, October 24, 2010

CABANG PERNIAGAAN YANG BARU PENDITA EMAS TEROKA

Salam,

Petang Ahad, 24 Oktober 2010 ketika sedang mengendalikan kuliah untuk pelajar-pelajarku Sarjana Muda Sains Sukan bagi subjek Pelancongan Sukan, salah seorang pembeli runcit emas dengan Pendita Emas telah mengalami masalah semua 16 dinar dan 3 pc emas 20 gram telah terpasung dalam kedai pajak. Berlaku hanya aktif selama 3 minggu.

Apakah langkah-langkah yang sepatutnya beliau lakukan telah kuterangkan. Menjadi satu tekanan pulak kepada Pendita Emas untuk sama-sama membantu menyelesaikan kesilapan pembeli tadi.

Pendita tidak mencadangkan pelanggan tadi menjual surat pajak kepada Pendita sebaliknya Pendita memintanya menjual emas fizikal yang terpajak dengan cara menebusnya dahulu dan menjual sebahagian emas dan seterusnya membebaskan semua emas terpasung.

Dengan kata lain biar terjual sedikit tapi emas lain dapat ditebus semuanya. Pendita memberi idea bukan untuk menjahanamkan, tapi untuk kelangsungan rasa seronok memiliki emas fizikal.

Pada jam 2.00 pagi, lanjutan dari peristiwa siang, perkara tersebut menghantui Pendita Emas untuk menghuraikan masalah pelabur emas kecil-kecilan yang tiada power of money dan freedom.

Hajat untuk menukilkan harga spot emas semasa yang baru pada hari Selasa dan seterusnya tidak kesampaian. Tidak semena-mena datang satu idea untuk membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pengadu pada siang tadi.

So sasaran harga minggu ini bagi hari Selasa hingga Sabtu saya lepaskan dan apungkan mengikut kehendak harga pasaran semasa emas antarabangsa. Kira minggu ini Pendita Emas hanya spot harga pada hari Isnin sahaja.

Berbalik kepada idea baru tadi, saya telah menemui En Mohd Sanib Bin Hj Kemat, Pengerusi Ekeskutif Generasi Pintar Marketing berbincang tentang marketing baru. Saya tidak mengutamakan tentang kedudukan saya dalam syarikat, cuma mendapatkan maklumat yang terbaik untuk kita sama-sama share terutama yang suka merempit emas.

So idea asal merempit emas ini sangat berjaya kepada semua agent Public Gold bawah rangkaian Pendita Emas. Yang ada bisnes sangat sukses. Tidak mengalami masalah emas stak dalam pajakan.

So setelah diteliti produk dan pendapatan yang menarik, Pendita Emas mencadangkan supaya pelabur emas di bawah rangkaian Pendita Emas melibatkan diri dalam bisnes menjual Makanan Kecergasaan Minda (AMARELLA) dan Semburan Serangga Mesra Alam (BioAROMA) seperti
gambar di bawah ini:

AMARELLA : MAKANAN MENGURANG KETEGANGAN, NYANYUK DAN MENINGKATKAN KEUPAYAAN MINDA YANG LEBIH CERGAS.

KANDUNGAN :90 BIJI

SASARAN : KANAK-KANAK BAWAH 11 TAHUN 1 BIJI ( 2 KALI SEHARI) 11-17 TAHUN 2 BIJI (2 HARI SEKALI) DEWASA 3 BIJI (2 KALI SEHARI)

HARGA PASARAN: RM25.00 (SEMENANJUNG) RM30.00(SABAH/SARAWAK)

HARGA EJEN: RM 17.50.00(HARGA AMBIL DARI STOKIS)

KOS EJEN: RM180.00

HARGA STOKIS:RM 14.50 (HARGA DLM KEDAI)

HARGA TRADING UNTUK STOKIS: RM11.50(HARGA BORONG)

KOS STOKIS : RM5000.00

BioAROMA



BioAROMA SEMBURAN MESRA ALAM:

MENGHALAU DAN MEMBUNUH SECARA SEMBURAN.
MEMBERSIH DAN MENCUCI

KANDUNGAN :
SYZIGUM AROMATICUM(CENGKIH)MYRISTIC(BUAH PALA), CYMBOPOGAN(SERAI), FOGOSTEMOM(NILAM) DAN PELBAGAI HERBA LAIN

SASARAN : CICAK, ANAI-ANAI, LIPAS, NYAMUK, KUTU BABI DAN LAIN-LAIN SERANGGA PEROSAK

CARA GUNA: GONCANG 20 KALI BARU SPRAY

HARGA PASARAN: RM25.00 (SEMENANJUNG) RM30.00(SABAH/SARAWAK)

HARGA EJEN: RM 17.50.00(HARGA AMBIL DARI STOKIS)

KOS EJEN: RM180.00

HARGA STOKIS:RM 14.50 (HARGA DLM KEDAI)

HARGA TRADING UNTUK STOKIS: RM11.50(HARGA BORONG)

KOS STOKIS : RM5000.00

UNTUK REKOD:

TARIKH : 25 OKTOBER 2010
CALL : JAM 2.00 PAGI
PERBINCANGAN BIZ : HINGGA JAM 3.00 PAGI
TINDAKAN PENDITA EMAS: MENJADI STOKIS PASIR GUDANG
KOS: RM5000.00
AGENT : PAKEJ DOUBLE RM180 X 3 = RM540.00
BAYARAN : CEK BANK ISLAM

PENGHARGAAN : TERIMA KASIH KEPADA PENGADU KERANA MEMBERI CABANG PERNIAGAAN BARU KEPADA PENDITA EMAS.

BERMINAT: HUBUNGI YATIMAN KAMSIDIN 0193791864

No comments: