Wednesday, October 13, 2010

WHY PRICES UP DURING THIS WEEK THE ANALYSIS OF PENDITA EMAS



Salam,

Pendita Emas merasa lega kerana harga emas dalam pasaran antarabangsa telah naik mendadak pada hari khamis 14/10/2010. Ini disebabkan oleh pembelian mendadak dan pembelian berterusan dalam pasaran antarabangsa pada paras USD1380/oz.

Secara teknikal dapat pendita emas jelaskan seperti berikut:
1. Bermula pada 13/10/10 ada momentum pergerakan harga yang mula agresif tetapi masih bermain pada harga yang masih kecil julatnya.
2. Dasar setiap pelabur, dalam satu minggu pelaburan, satu keuntungan maksima akan perlu dilakar. So tren sekarang pada hari pertama, kedua dan ketiga adalah hari harga bersantai. So sesiapa yang merasa harga akan turun, mereka akan melepaskan peluang yang ada. Apa terjadi kepada anda. Anda ditinggalkan oleh pelabur lain.
3. Pada awal pagi 14/10/10 berlaku satu pembelian secara besar-besaran (candel yang berwarna putih) so ini merupakan tanda harga baru yang perlu dipacak.
4. Alhamdulillah, target pendita emas mengena juga akhirnya walaupun pada mula mingguan ini harga sasaran pendita emas dikatakan tidak munasabah oleh banyak pihak. Ada yang mencemik dan mencebik.

Mengapa ramalan pendita emas menjadi?

Pendita emas bukan tukang ramal, tukang renung sebenarnya pendita emas membuat homework, penyelidikan dan analisis mengenai harga emas semasa.

No comments: