Saturday, March 17, 2012

Wajarkah iklan ini masuk dalam emel Pendita Emas?

Downline Public Gold Under Pendita Emas Perlu Transformasi Segera


Iklan apa nie, siapa tahu?
Penat gonyoh mata dan kesat cermin mata.

Nukilan yang bakal mengegarkan market PG se Malaya. Dalam peribahasa seperti "pulang paku buah keras"

Penafian : Nukilan ini tiada unsur sabotaj, hanya sekadar mendedahkan pengalaman pahit menjadi MD Public Gold, lu buat baik macam mana sekalipun dia mahu tendang, Pendita Emas sudahpun ditendang, wa bukan makan gajipun dengan mereka tetapi komisen atas potongan 1% atau 2.5% atas pembelian produk Public Gold dalam bulan semasa. Mana cukup beb. Waaa terpaksa keliling Malaya dengan wang poket sendiri untuk sewa itu dewan, PA Sistem, LCD, Minyak guaaa, Tol guaaa dan keperluan seminar yang lain. Waaa lone renger punya MD.

Bermakna suka guaa lah mahu promosi dalam blog guaa sendiri tentang produk emas yang gua suka. Janji masuk lebat. Bukan tamak tetapi mahu mengubah hidup. Akhirnya apa pasal lu punya kaum sulah marah, lu cantas guaaa semata-mata tak datang luu punya makan-makan sempena Hari Raya Cina tahun 2011.

Apa kes bila lu cantas guaa, luu baru keluar itu law mana-mana MD termasuk seluruh keluarga tidak boleh jual produk emas lain selain Public Gold. Cuba luu fikir siapa sapport siapa?Tentulah waa support luuu punya bisnes kerana waa bukan pekerja luu yang perlu lu bayar EPF bulan-bulan.


Sasaran dan jangkaan permintaan gelombang hijau dan merah pada tahun 2012
selepas nukilan ini PE keluarkan.


Tiada kelas dan branded mau joint ini talk (bukan sombong) kerana PE lebih advance dari mereka. Jika PE boleh talk sendiri untuk 8 jam mereka talk bergilir-gilir. Buktinya nama PE kena cantas hanya mempromosikan produk GCP dalam blog Pendita Emas http://penditaemas999.blogspot.com/2011/01/kenapa-pilih-produk-gcp.html

Sebab itu, sebut aje nama Pendita Emas yang bergerak solo membuat seminar semasa menjadi MD PG, mereka pun sudah menganggap PE sebagai ancaman paling besar buat Produk Public Gold dan dikatakan bakal menjejaskan pendapatan puak MD PG yang lain. Tapi ader aku kisah dengan tindakan masa lalu mereka dan jemputan ini.

Nama Pendita Emas yang sudah disingkirkan dari Public Gold sejak kali terakhir talk solo PE di IPH Hotel Dungun tidak sangka masih menerima lagi iklan-iklan mereka dalam emel Pendita. Kah kah kah PE ahli Public Gold lagi ker?

Dalam kes ini patutkah rakan-rakan Pendita Emas menyokongnya. Tidak mungkin berlaku, sebab cerita masa lalu terutama bila rakan-rakan PE pergi ke seminar anjuran mereka menyentuh program 5B terutama di Cawangan Taman Perling, rakan-rakan Pendita Emas dibuat macam sampah, kucing kurap dan dipandang sinis oleh pengikut-pengikut mereka. Walhal mereka pergi atas kapasiti peribadi bukan nama Pendita Emas. Seolah-olah mereka pergi dihantar oleh Pendita Emas sebagai mata-mata Pendita Emas.

Justeru itu jika masih ada lagi lebih 400 ahli Public Gold under Pendita Emas, jom beralih ke produk GCP. RM1000 sahaja untuk mendaftar. Tak ader wang tolak emas PG 10g kepada Pendita Emas. Baki RM ambillah semula.

Moga dalam GCP, tiada ahli2 yang melakukan kes begini semata-mata mahu mendapatkan sale yang tinggi. PE yakin dengan GCP kerana tiada perkataan cantas mencantas, sendiri buat sendiri dapat. Keahlianpun seumur hidup dan tiada susunan pangkat yang downline kena support seperti dalam Public Gold.

Selamat melabur dalam emas GCP.

1 comment:

HarumMangga said...

Nampak muka Alan Poon lagi kih kih kih, mamat tu pun dah keluaq, yg lain akan mengikut dari belakang, sya dengar ramai lagi MD dah keluar, percent ciput je, semua dealer kena kerah dari Sales Man! kih kih kih!!