Sunday, March 27, 2011

HARGA EMAS AWAL MINGGU (28/3/2011)

Salam,

Seperti dimaklumkan pada posting yang lalu, saranan PE bahawa awal minggu ini harga berada pada paras rendah dan merupakan hari untuk menambah stok saham emas kita.

Bagi yang telah membeli pada minggu lepas dan terlepas harga paling tinggi iaitu USD1445 untuk tujuan jualan unit, apa kata kita tunggu malam ini iaitu penghujung malam 28/3/2011 dan awal pagi 29/3/2011. Jika ada peluang menjual kita lakukan apa yang sepatutnya. Ini disebabkan ada kenaikan sedikit tetapi berlaku penjualan yang kerap menyebabkan harga tidak menjadi kompetitif untuk dipertahankan.

PE kata jual bukan bermakna mahu mendapatkan untung maksima tetapi sebaliknya untuk membolehkan kita bid harga yang lebih rendah lagi. Lihat carta graf dan harga saham emas yang PE beli. Mengalami penurunan harga mendadak iaitu harga penutupan USD1430 tetapi pada awal minggu ini harga bermula pada USD1425.


Nah, harga terus merudum pada petang hari mencecah USD1419





Turun lagi USD1415



Harga menjelang pertukaran hari, naik semula ke USD1419.35


Awal pagi harga memulih.




Kesimpulan harga emas pada hari ini adalah seperti berikut:


Line hijau dipangkah menunjukkan harga tidak mungkin ke arah tersebut, sebaliknya menurunke bawah.

Sudah tidak boleh membuat sale, sebaliknya hanya buat pembelian sahaja.

Tinggalkan sahaja keluk ini dan tidur dengan nyenyak. Mulakan urusniaga selepas jam 12.00 tengahari untuk mendapat harga yang lebih tinggi bergantung bagaimana pergerakan harga baru terbentuk. Jika berada di atas garisan hijau. Untung lebih.

No comments: