Monday, January 31, 2011

PANAS JUGA JADI MD SYKT X

Salam,

Panas! Panas! Panas!
Malatop rupanya ikon Pendita Emas di persada antarabangsa.

cerita menarik perhatian Pendita pada minggu ini ialah apabila tindakan Pendita membuat seminar pelaburan emas di mana-mana lokasi seperti yang disampaikan oleh pegawai dan orang kuat Public GoldSykt X telah menaikkan kemarahan CEO Sykt X.


Alasan yang diberi ialah:

1. Pendita mencampur adukkan talk Seminar Pelaburan Emas Sykt X dengan Sykt Y . (Rasanya 100% talk fokus mengenai Sykt X, perkenalkan produk Y kepada yang berminat sahaja, rasanya kemasukan dealer sykt X tek pernah susut walaupun Pendita dikatakan berbuat demikian- So buktikan tiada kemasukan dealer baru pada bulan Januari 2011 untuk sykt X, jika tiada bolehlah anda berkata demikian pada Pendita)

2. Pendita dikatakan membuat jualan barangan Y kepada dealer baru diakhir talk. (Terekod hanya jualan perak dan dinar syarikat X sahaja selepas sesi seminar, jika nak beli barang Y, mereka kena buat tempahan sendiri setelah mereka menjadi ahli syarikat Y kerana sistem lock harga Syarikat Y ialah dari jam 10.00pagi - 4.00 petang. Ini bermakna proses ini berlaku setelah Pendita berada di tempat tinggal Pendita dan dilakukan pada hari Isnin hingga Jumaat sahaja. So apa kaitan jualan produk Y pada hari Sabtu dan Ahad).

3. Sale peribadi Pendita telah merudum dalam Sykt X tidak seperti bulan-bulan sebelumnya menjadi tanda tanya mereka.(Dalam kes ini, Pendita telah memaklumkan kepada pegawai yang rapat dengan Pendita, bahawa Pendita suka beli Cash n Carry, jika mahu Pendita sentiasa menambah pembelian setiap hari sediakan stok emas khas untuk semua MD yang boleh diperolehi dalam tempoh 48 jam. Apa kes dah buat bayaran tunai kena tunggu barang 2 hingga 3 minggu. So macam mana, endita nak buat dengan overlap pajakan. Jika cash n carry, dapat juga setiap hari Pendita overlap pajakan, pagi beli emas cash, petang buat pajakan, esok pagi beli emas lagi dengan sedikit penambahan modal, petang pajak lagi begitulah seterusnya)

4. Dikatakan juga CEO, Lembaga Pengarah, Staff , master dealer dan dealer X sudah tahu dan mempertikaikan Pendita menjadi ejen pelbagai syarikat pelaburan emas. (Dalam perniagaan memang ada persaingan dan pilihan, siapa memberi faedah pulangan paling lumayan itulah pilihan utama Pendita. Sebagai pelabur tiada istilah kesetiaan boleh diguna pakai kerana pihak syarikat juga tidak menghargai MD dalam pemberian nilai komisen yang setara dengan usaha MD, ditambah lagi tempoh yang panjang digunakan untuk pembayaran komisen atau bayaran terdiskaun selama 5o hari (mana ada dalam dunia nie kerja 30 hari, komisen bayar lepas 20 hari ), tiada imbuhan bulanan atau tahunan buat MD yang mengekalkan status MD dalam bentuk jongkong emas atau tunai sedangkan MD terpaksa bertungkus lumus untuk mempertahankan statusnya.

5. Saham Pendita dalam pelaburan emas nampaknya seiring dengan kebangkitan otai-otai pelaburan emas yang telah berabad mengabadikan diri dalam pelaburan emas. Cakap sahaja Pendita Emas semua orang telah kenal tag ini
"kalau tiada RM3000, jangan nak tanya berapa emas saya ada" . (Dalam hal ini, Pendita dikatakan telah mengugat sale mereka (orang tak mahu masuk under mereka), komisen mereka berkurang(Dealer lain lari ke Pendita), Macam mana tu ya, sila jelaskan MD MD sykt X, mungkin MD MD nie sudah terasa bahang peranan Pendita dimana ramai dealer-dealer naungan mereka sudah beralih arah untuk bernaung di bawah Pendita -langkah pemindahan mudah ajer call 0193791864 kerana kes study hal ini telah Pendita lalui)

Namun Anda Perlu Ingat, kepada D, PD dan MD di luar sana, kedatangan Pendita disesuatu lokasi seminar pelaburan adalah atas jemputan rangkaian Pendita yang mengeluarkan perbelanjaan mereka sendiri seperti iklan di lokasi seminar, flyer dan banner.

Kos pengangkutan, penginapan hotel, LCD, makan minum Pendita dan keluarga kecuali bilik seminar semuanya Pendita tanggung sendiri. So kandungan talk yang disampaikan adalah atas permintaan rangkaian. Pendita kena hormati majlis mereka.

1 comment:

Mohd Saifuddin Bin Mohamad said...

Saudara
Saya yakin tindakan yang diambil oleh saudara adalah tindakan yang betul. Syabas