Saturday, December 17, 2011

Formula Mahu Menjadi Pelabur Emas Berjaya

PELABURAN EMAS JANGKA PANJANG LEBIH MENGUNTUNGKAN

2:10pm
Ahad, 18 Disember 2011

Keperluan

1. Bina jenama dan reputasi sendiri untuk memperkenalkan diri secara meluas melalui pertemuan antara kumpulan perniagaan diceburi atau public speaking dengan idea-idea baru. Jika menciplak idea dan membuat penambahan nyatakan sumber diperolehi semasa ceramah dibuat.

2. Sentiasa mencari ilmu dan merendah diri setiap masa. Dalam perniagaan emas jangan tolak produk company lain sebab setiap produk ada kekuatannya masing-masing. Jika ada masalah dengan sesebuah syarikat ia hanya melibatkan masalah teknikal. Pilihan syarikat ada pelbagai dalam masa kini mengikut:

a. Tempoh penghantaran produk berbeza:

Jika order emas company A, penyerahan emas makan 16 hari, tukar oder company B, penyerahan makan masa seminggu, tukar oder company C, penyerahan makan masa 3 hari, tukar oder pada kilang pembekal sehingga sampai peringkat hari ini ku bayar dapat barang terus.

b. Potongan harga dealer

Tiada kerugian menyertai banyak company sebab, ada company ciput bagi diskaun 1% atas pembelian tetapi diskaun masuk akaun pada 20hb ke depan, potongan terus 4%, potongan terus 8% dan ada pula company menyediakan kredit 30% hingga 100%.

c. Kelebihan setiap syarikat

-Mempromosi entity kita setiap masa dalam laman web

-Kepelbagaian promosi produk dalam media utama setiap masa

-Menetapkan target tahunan

-Skim atau hadiah galakan

-Keahlian seumur hidup sekali bayar

-Penghantaran produk percuma

-Penganjuran seminar dan motivasi

3. Promosi projek sendiri melalui laman web peribadi seperti .com, .net, blog atau facebook. Contoh penditaemas999.blogspot.com, facebook pendita emas

4. Bina Rangkaian web teman-teman dagangan yang boleh menjadi pembekal stok sepanjang masa. Contoh Goldcrest Pavilion, Public Gold, Koperasi Permodalan Melayu Johor, Emas Global Trader, Lite Gold

5. Simpan Senarai daftar nama downline, pembeli tetap dan pembeli baru seperti dealer GCP, Lite Gold, Rakan Pendita Emas

"RAKAN DEALER GCP

RAKAN DEALER PUBLIC GOLD

RAKAN DEALER LITE GOLD

RAKAN SEKUTU SELATAN 1

RAKAN SEKUTU SELATAN2"


6. Pandai membaca graf, naik turun USD berbanding RM, sentiment pasaran. Maklumat dalam internet terlalu cair, mudah diperolehi dan mudah difahami dari pelbagai pihak. Jika meletakan dalam posting masukkan alamat sumber artikel sebagai penghargaan kepada penulis.

http://penditaemas999.blogspot.com/2011/12/usd1700-sasaran-pendita-emas-sepanjang.html

7. Pelabur menjadi peniaga aktif, pelabur perlu menetapkan matlamat mengapa mahu menceburi diri dalam pelaburan emas. Ini disebabkan komoditi ini memiliki sentiment harga yang berubah dalam volume harga yang besar dalam sehari melepasi USD30 hingga USD200.

Sentiasa menyediakan stok barang kemas RM10,000.00 dalam tangan dan RM5000.00 tunai. Jika tersimpan dalam bank hanya sebagai tempat simpanan dan jika melibatkan pajakan pastikan hanya mengambil 30% pinjaman sahaja.

9. Sentiasa mencari peluang dan menyambar peluang. Jangan mudah menerima kata-kata manis atau pahit dari orang luar, jika diri sendiri tidak mahu merasai sendiri pahit manis pelaburan disertai. Cadangan: Cuba sertai dalam modal yang seminima mungkin

No comments: