Sunday, December 18, 2011

PELABURAN EMAS FIZIKAL PILIHAN TERBAIK



PELABURAN EMAS JANGKA PANJANG LEBIH MENGUNTUNGKAN
4:21pm Ahad 18 Disember 2011

APA DIA EMAS FIZIKAL

Jongkong emas berketulenan 999.9 (Pamp Suisse) atau setaraf dengannya, Wang syiling emas 999, dinar emas 916 dan semua barang kemas 916.

KENAPA EMAS

Penentang inflasi –

Inflasi memusnahkan nilai matawang memerlukan penilaian dari kerajaan untuk bertindak dengan pantas. Terkini inflasi sangat tinggi seperti dilaporkan kerajaan US dan emas menjadi sebahagian aset penampung beberapa tahun kebelakangan ini.

Keruntuhan sistem kewangan –

Dolar Zimbabwe ZWD10,000,000=USD4.00, Sebiji Hamburger :ZWD15,000,000

Ramai pemegang kuasa kewangan menyembunyikan masalah ini sebagai satu risiko. Runtuh sahaja system kewangan, emas menjadi aset mengembalikan nilai untuk tempoh setahun atau berdekad selepas keruntuhannya. Ketika ini, semua aset seperti kereta, rumah, saham, syarikat, pekerjaan musnah jika keruntuhan sistem kewangan berpanjangan. Ketika ini emas dianggap “God’s Money” dan pemiliknya merupakan individu paling kaya.

Penyelamat jangka panjang-

Rekod Peratusan kenaikan harga emas

Sejarah membuktikan emas menjadi penyelamat jangka panjang. Pembangunan mengubah turun naik, kebakaran rumah, keruntuhan syarikat tetapi simpanan emas selalunya menjadi penyelamat.

Potensi menguntungkan-

Sesiapa membeli emas masa posting ini diupload, kita sedang berada ditengah-tengah bull market, bermakna stok belian berpotensi menjadi keuntungan. Kebetulan ekonomi kini masih jauh lagi untuk memulih dari masalah. Rizab Persekutuan US mengeluarkan ura-ura untuk mencetak kembali berbillion US dolar bagi membayar hutang. Walaupun tidak pasti kemungkinan lain-lain masalah menjadi item rangsangan menolak semula kenaikan harga emas.

Kenapa emas fizikal

Emas komoditi sebenar-

Emas ETF dan lain-lain pelaburan lahir dari nilai kepercayaan di mana emas tersimpan dalam satu peti. Walau bagaimanapun ramai yang tidak mempunyai emas sebenar. Jangan mempercapai kertas kerja berbillion yang tiada sandaran emas yang nyata. Jika mau joint juga gunakan gambar pembelian saham sebagai berikut:


Emas dalam tangan sendiri-

Jongkong emas menjadi satu aset yang besar nilainya. Apa kata kita simpan wang fiat dalam emas sekurang-kurangnya RM1000 sebulan dalam 1 dinar yang kemudiannya emas mempunyai kebarangkalian terbaik.

Emas penyelamat-

Sumber: http://penditaemas999.blogspot.com/2010/08/contoh-pajakan-emas-selama-enam-bulan.html

Mutual Fund kebanyakan menipu. Stok dan ETF kebanyakan tidak bersandarkan kepada emas sebenar. Oleh itu jika kita mempunyai emas fizikal, kita yang menentukan pelaburan kita. Tindakan paling mudah.


No comments: