Sunday, December 26, 2010

KONSEP PENILAIAN PAJAKAN EMAS PENDITA

ANDA DAN PENDITA EMAS PENYOKONG MEMBAWA KEJAYAAN BERSAMA

Salam,

Agrobank paling mantop di Johor


Selepas solat Maghrib terbit satu idea untuk membincangkan konsep pajakan barangan emas di arrahnu yang ada di Malaysia. Mengikut selidikan Pendita Emas samada terlibat sendiri atau perbualan dengan rakan-rakan networking Pendita Emas se Malaysia mendapati banyak kedai pajak arrahnu. Di Johor sahaja begini cerita arrahnu

1. Agrobank paling mantop menerima semua barangan emas. 5 Bintang.
a. Agrobank Pontian paling Top. 5 Bintang
b. Agrobank Kota Tinggi. 5 Bintang.
2. Koperasi Permodalan Melayu Johor menerima semua barangan emas. 5 Bintang
3. Maruah Emas Pasir Gudang terima semua emas termasuk dinar kecuali jongkong. 4 Bintang
4. Bank Rakyat semua Johor menerima semua emas kecuali dinar dan jongkong emas tetepi menerima syiling kijang, OUB, Dinar Kelantan . 2 Bintang kerana berpilih-pilih.
5. Francais Bank Rakyat Bandar Baru UDA mengikut bank rakyat. 2 Bintang kerana berpilih-pilih

Senarai Utama Syarikat Pelaburan Emas Malaysia


Berdasarkan kepada kekuatan/keupayaan syarikat Pelaburan Emas yang mantop mengikut Jabatan Perangkaan Malaysia terdapat tiga syarikat utama pelaburan emas terkini di Malaysia iaitu:

1. Public Gold

Public Fine Gold International Sdn Bhd
2.Gold Crest Pavilion

3. Nubex



Penilaian Pajakan Produk Emas Pendita boleh bahagikan kepada 3 keadaan.

1. Pusingan 360 darjah.

Penilaian ini Pendita berfokuskan produk keluaran syarikat mana yang mendapat tempat disemua arrahnu. Berdasarkan pemerhatian dan penglibatan singkat Pendita Emas dalam pajakan emas, produk Public Gold dan CGP diterima semua arrahnu kerana masing-masing mempunyai produk emas jongkong dan dinar boleh dipajak di agrobank manakala barang kemas di semua arrahnu.

2. 180 darjah

Sekurang-kurangnya dua produk diterima oleh dua kedai pajak arrahnu. Tumpuan pada produk dinar dan jongkong emas jika syarikat tidak mengeluarkan produk barang kemas

3. Sehala

Sekurang-kurang syarikat mempunyai satu produk emas killer yang diterima oleh satu arrahnu. Contoh ini sesuai untuk Serambi Emas yang berfokuskan kepada agrobank sahaja.

No comments: