Friday, December 24, 2010

SELAMAT HARI X'MAS DAN HARGA MALAR DIAKHIR MINGGU (20-25/12/2010




Salam,

Harga dagangan emas berada pada keadaan malar pada hari ini 24/12/2010. Ini kerana ramai pelabur di kawasan eropah dan USA telah mengambil cuti perayaan X'Mas mulai hari ini. Menarik harga emas memilih line A yang telah Pendita lakarkan pada awal pagi Jumaat. Selanjutnya

Pendita tidak terkilan bila harga sasaran USD1400 ke atas tidak menjadi kenyataan pada minggu ini. Pendita akan sambung perjalanan carta yang dilakarkan sehingga tarikh terakhir tahun 2010 melabuhkan tirainya.

Sesuai masa ini menjadi masa untuk membuat tempahan harga emas yang ada. Mungkin harga ini tidak akan kita temui lagi selepas masuk tahun 2011. Biar dikatakan mahal pada masa kini, tetapi tetap murah pada masa depan.


Jika 20gram ku jual RM3050.00 pada masa kini dikatakan terlalu mahal dari harga buy back tetapi sebenarnya itu adalah harga situasi win win.

Manakala Dinnar ku jual pada harga RM640/pc ia masih tetap murah dari harga market kerana barang masih berbau Public Gold lagi (masih panas).

Senang cerita semua barang yang kena lelong adalah barang milik customer yang tidak dapat menjelaskan pembayaran kepada Public Gold.

No comments: