Saturday, December 18, 2010

TEKNIK EPP SUPERB (PENDAHULUAN 25%) PANTAS MENAMBAH GRAM EMAS MELALUI PRODUK PUBLIC GOLD

Salam,

Rasanya kalau Pendita bertanyakan kepada anda, mau atau ngak menambah kuantiti gram emas setiap masa? Tentu jawapannya ialah ya pak. Memang itu jawapan yang Pendita maukan dari anda semua. Oleh kerana anda merupakan pelayar regular blog Pendita Emas, Pendita sedia share bagaimana mau menambah kuantiti gram emas anda. Berikut cadangan dari Pendita.

Langkah 1: Buat kajian atau homework dan analisa harga emas pada tahun lepas dan semasa serta ramalan penawaran/permintaan dan harga emas pada masa depan.

Pada peringkat awalan ini, kita perlu belajar dan mempelajari membuat sedikit kerja rumah iaitu membuat penilaian naik turun harga pasaran beberapa tahun lepas, bulan yang sama pada tahun lepas dan carta aliran pergerakan emas pada jangkaan masa depan. Dapatkan info dan maklumat terkini ramalan-ramalan harga masa depan dengan beberapa sokongan faktor-faktor penggalak.

Sebagai contoh jika kita dah mengetahui beberapa bank-bank Pusat sesebuah negara mahu membeli emas pada masa depan sebagai usaha menambah rezab negara mereka itu tandanya harga emas akan datang akan meningkat di pasaran global. Kita juga jangan mengabaikan saranan dari pemimpin tempatan mengenai pelaburan emas. ingatan mereka juga sebagai satu point sokongan untuk kita.

Contoh Instrument yang boleh digunakan untuk membuat analisis harga emas masa depan.
Sumber : http://www.kitco.com

Langkah 2 : Penetapan Jumlah Gram Yang Diperlukan.

Pada peringkat kedua, kita perlu mempunyai sikap obses terhadap emas yang kita mahu miliki. Kita kena berani bertindak. Berhutang dengan bank atas nama pelaburan emas fizikal sebenarnya tidak merugikan. Berbanding berhutang untuk membeli kenderaan, ia sentiasa menjadi liabiliti sepanjang masa seperti susut nilai harga 10% setiap tahun.

Lihat ilustrasi keuntungan pelaburan emas fizikal selama 4 bulan lebih ke atas public dinar 1. Boleh mencapai lebih 11% kenaikan harga emas dalam tempoh 6 bulan . Hebat bukan.



So pada tahun ini Pendita mensasarkan 2 kilogram emas dalam bentuk Jongkong emas 20gram dan dinar. Alhamdulillah melebihi sasaran.

Langkah 3: Buat Pembelian Secara EPP

Kaedah ini boleh digunakan dalam PG. Syarikat membenarkan bayaran dibuat sebanyak empat kali mengikut harga spot iaitu tiada unsur tambahan lain seperti upan tukang, interest keuntungan). Yang ada adalah 0.5% kos admin dibayar seiring dengan bayaran pertama sahaja sebanyak 25%.

Pembelian secara EPP sangat menguntungkan Pendita. bagaimana ya. Lihat Sale Order yang pendita lampirkan. Emas EPP ini milik Pendita setelah Pendita menyerahkan stok emas yang sama nilai EPP kepada pelanggan Pendita.

Pada peringkat pertama Pendita hanya membuat bayaran 25% sahaja bersama 0.5% admin kos. Wang lebihan 75% Pendita Simpan dahulu atau digunakan bebaskan emas EPP yang lain atau membuat belian emas lain.



Warmest greetings from Public Gold,

Attached together with this email would be your sales order. Kindly check your ordered items for confirmation.

Example for the Easy Purchase Payment method:

Purchased 20g x 1pc = RM2000 today 25/03/2010

Total: RM2010(RM2000 + 0.5% admin fee RM10)

First payment 25/03/10 =RM 510(include admin fee)

Second payment 25/04/10 = RM500

Third payment 25/05/10 = RM500

Final payment 25/06/10 = = RM500

We understand you may need time from your busy schedule to make payment(s), hence we will be providing you grave period of 7 days.

After making your payment (through banking services), kindly email your bank in slip to payment@publicgold.com.my or fax to 04-6464916.

*It would be more convenient for you and for us if you do a remark behind your bank slip(s) using your sales order number (SO00****).

A gentle reminder for you is to bring along your Original bank-in slip(s) when you drop by for stock collections, and let us serve you better by giving us a call before dropping by to collect your stock, so we may prepare for you in advance and to confirm stock availability.

Best Regards,

Chris

Business Development Executive

publicgold_logo2

Public Fine Gold International Sdn Bhd

12E, 1st Floor, Jalan Rumbia, Bukit Jambul,

11900 Bayan Lepas, Penang.

Main Office Tel : 04-6449999 Fax : 04-6464916

Bishop Branch Tel : 04-2619999 Fax : 04-2612916

Email : chris@publicgold.com.my

Website : www.publicgold.com.my


langkah 4: Buat bayaran penuh untuk kali kedua



Pendita sarankan buatlah bayaran penuh untuk kali kedua supaya kita memiliki aset emas fizikal dalam tangan. Lihat betapa untungnya kita bila membuat EPP pada ketika harga rendah jika dibandingkan pada harga semasa.

Dalam rekod sale order harga belian pendita RM2927.00 pada 24/9/2010. Harga bulan tamat tempoh EPP harga emas pada RM3132.00. Ini menyaksikan emas belian pada bulan September yang kita terima pada bulan Disember telah mengalami kenaikan RM205.00/pc.

Jika kita membeli 10pc emas 20gram secara EPP pada tarikh yang sama dengan mengambil kos harga emas RM29270, pada hari ini 18/12/2010 kita menyaksikan harga emas kini sebanyak 10pc RM31320 menjana keuntungan RM2050.00

1 comment:

Michael said...

Saya berterima kasih pada pendita emas kerana byk berkongsi tips tentang emas dlm blog ini..Semoga Allah memberkati rezeki pendita emas!! Saya pun agen baru di bwh uncang emas - Najib