Thursday, December 23, 2010

JOM SAKSIKAN HARGA EMAS MULAI NAIK PADA MINGGU TERAKHIR DISEMBER ( 27 DISEMBER 2010-1 JANUARI 2011) MENCAPAI USD1410/OZ

Salam,

Ya ke, harga emas naik lagi pada minggu penutupan tahun 2010 melebihi paras USD1410/oz? Jangan risau Itu adalah harga harapan Pendita Emas.

Kalau tak menjadi? Kan itu harga sasaran, kalau mengena Pendita yang untung kerana memang ada niat nak apungkan dan jual stok emas yang ada pada harga pasaran semasa, tak mengena Pendita juga untung kerana dapat tambah stok baru pada harga rendah.

Pendita berkata demikian kerana sudah 3 minggu harga emas pada keadaan bubble tak naik tak turun, tak meletup tak kempis, seolah-olah seperti belon gas yang berada dalam satu ruang yang terkepung. Nak keluar dari ruang ada dinding-dinding yang menghalang.

So, apa akan terjadi agaknya? Satu tenaga momentum aka
n terjadi dan sukar diramal harga emas yang menguntungkan akan berlaku. Graf awal Pendita sediakan berdasarkan graf rujukan yang tersenarai di bawah ini.



Aliran harga emas selepas jam 8.00 malam pada 23 Disember 2010

Tetapi jika berlaku lebih awal pada 24 Disember 2010 itu suatu yang menarik. Kenapa? Satu harga simetri akan berlaku berpaksikan garis harga pada hari ini. Pendita juga mengharapkan line merah menjadi garisan semitri bagi harga esok hari yang akan membentuk garisan harga di atas pancang-pancang harga yang Pendita aturkan insyallah.





Thu Dec 23 13:38:40 2010

PATERN GRAF KENAIKAN HARGA EMAS SETIAP BULAN DISEMBER






PERBEZAAN KENAIKAN SETIAP SETAHUN





HARGA EMAS 10 TAHUN






No comments: